Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Przejmowanie akt do AZ - podpisy na spisach

Zaczęty przez Filip Kwiatek, Lipiec 23, 2019,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Filip Kwiatek

Mam taki ciekawy przypadek: przed reorganizacją w instytucji byłem kierownikiem działu. W wyniku reorganizacji mój dział przestał istnieć, a ja niebawem będę zapewne kierownikiem AZ. Chciałem przekazać dokumentację działu do AZ. Będę więc osobą sporządzającą spis, kierownikiem (nieistniejącego) działu przekazującego oraz odbierającym akta w imieniu AZ. Zatem trzy moje podpisy na spisie zdawczo-odbiorczym oraz fakt, że sam sobie przekazuję dokumentację. Czy widzicie w tym jakąś formalną przeszkodę? Czy nie powinienem w to zaangażować mojego bezpośredniego przełożonego? Jeżeli tak to w jakiej formie? Nie mam jeszcze zatwierdzonych normatywów kancelaryjno-archiwalnych, są w ustaleniach z AP.

Danuta J. Samek

Dzień dobry, jak duży jest to zbiór dokumentacji? Ile metrów bieżących? djs
Pozdrawiam
Danuta J. Samek

Filip Kwiatek


Danuta J. Samek

To nie ma o co bić się z losem. Doskonale pan zna swój dokumentację, więc trzeba ją uporządkować (jako aktotwórcy) i przejąć jako pracownik AZ. Jeśli ma pan jakieś wątpliwości natury prawnej - warto to skonsultować z AP. Życie zawsze przegania przepisy. :) djs
Pozdrawiam
Danuta J. Samek

Danuta J. Samek

Cytat: Danuta J. Samek w Lipiec 23, 2019,
To nie ma o co bić się z losem. Doskonale pan zna swoją dokumentację, więc trzeba ją uporządkować (jako aktotwórcy) i przejąć jako pracownik AZ. Jeśli ma pan jakieś wątpliwości natury prawnej - warto to skonsultować z AP. Życie zawsze przegania przepisy. :) djs
Pozdrawiam
Danuta J. Samek

Filip Kwiatek

Zastanawiam się jednak czy ktoś z dyrekcji nie powinien jednak podpisać jako przekazujący w imieniu kierownika działu nieistniejącego. Zresztą podobną sytuację już spotkałem. Istniała komórka, która wytworzyła dokumentację i została zlikwidowana, a wszyscy pracownicy odeszli z instytucji. Spis sporządziła osoba z zewnątrz, przekazał zastępca dyrektora, a archiwista przyjął.

Leksandra

dokumentację (sprawy zakończone)  do archiwum zakładowego należało przekazać zanim przestał  Pan być Kierownikiem działu, a teraz to tylko Szef Szefów :)
Pan oczywiście też powinien podpisać się, ale zadbałabym o akceptacje kogoś z góry (na wszelki wypadek - żeby później nie było wszystko na Pana  ;)

Filip Kwiatek

Cytat: Aleksandra Czajkowska w Lipiec 23, 2019,
dokumentację (sprawy zakończone)  do archiwum zakładowego należało przekazać zanim przestał  Pan być Kierownikiem działu, a teraz to tylko Szef Szefów :)
Pan oczywiście też powinien podpisać się, ale zadbałabym o akceptacje kogoś z góry (na wszelki wypadek - żeby później nie było wszystko na Pana  ;)

To prawda, aczkolwiek niewiele by to w mojej sytuacji zmieniło, gdyż mój likwidowany dział miał w zakresie zadań także prowadzenie AZ (taka ciekawostka organizacyjno-kancelaryjna), więc de facto znów sam bym sobie przekazywał. Mógłbym jedynie wyznaczyć pracownika do przygotowania spisu.