Jeśli prowadzimy kilka konferencji w tym samym czasie - wychodzi na to wszystkie powinny być w jednej teczce i w jednym spisie spraw
Tak, przy czym nic nie stoi na przeszkodzie aby fizycznie wydzielić grupy spraw, czy nawet pojedyncze sprawy z tej teczki rzeczowej do teczek przedmiotu bądź podmiotu sprawy.
Generalnie chcąc stosować podział wg dodatkowych/bardziej szczegółowych kryteriów niż te wynikające z klasyfikacji w JRWA możemy stosować
albo podteczki
albo teczki przedmiotu/podmiotu.
W zależności od zastosowanych kryteriów podziału bardziej się sprawdzi jedna albo druga forma.
Jeśli zdecydujemy się na podteczki, wówczas w każdej podteczce zakładamy odrębny spis spraw, a znaki tych spraw otrzymują dodatkowy element (pozycja pod którą podteczka została zarejestrowana na spisie spraw "teczki matki").
Jeśli zdecydujemy się na wydzielanie spraw do teczek przedmiotu lub podmiotu sprawy, wówczas nie prowadzimy w tych teczkach odrębnych spisów spraw - wszystkie sprawy rejestrujemy na spisie spraw w "teczce matce".
Czy w sytuacji stosowania poddteczek powinnam gdzieś odnotowywać ile podteczek mam dla danego hasła z JRWA?
Tak, jak wspomniałem wyżej podteczki rejestruje się na spisie spraw "teczki matki" w ramach której zostały wydzielone.
Dla lepszego zrozumienia pojęć podteczki i teczki przedmiotu/podmiotu proponuję zapoznać się z tą prezentacją:
http://www.ifar.pl/index.php?action=dlattach;topic=2028.0;attach=910podteczka str. 31-33
teczka przedmiotu/podmiotu sprawy - str. 37-39
wszystkie sprawy związane z tą konferencją powinny mieć ten sam numer
Tak, przy czym nie używałbym tu terminu "sprawy". Przyjmujemy, że sprawą jest cała konferencja jako taka, a nie poszczególne etapy i aspekty jej przygotowania i realizacji
Spotkałem się z różnym podejściem pracowników do pojęcia "sprawy"
, moim zdaniem jednak w przypadku konferencji, imprez, eventów itp. nie powinno być wątpliwości - najsensowniejszym jest traktowanie danej imprezy jako jednej sprawy.
Nie przeszkadza to bynajmniej w wydzielaniu poszczególnych grup dokumentacji w sprawie do odrębnych zbiorów, tak długo jak długo podział ten będzie logiczny i przede wszystkim będzie zachowywał kolejność czynności w sprawie (np kolejne etapy przygotowania, realizacji i podsumowania konferencji).
Dla każdego tak wyodrębnionego zbioru (teczki) możemy prowadzić ewidencję zawartości, nie będzie to jednak spis spraw, bo i te dokumenty nie będą stanowiły odrębnych spraw w ramach jednej konferencji.