Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Dokumentacja Oddziału Administracyjnego

Zaczęty przez paniarchiwistka91, Listopad 29, 2017,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

muniekdm

To teraz będzie spis nr 3  :)
A czy na tych wcześniejszych spisach jest znak sprawy i właściwa kategoria?

paniarchiwistka91

W teczkach Odziału Administracyjnego numerujemy karty czy strony ?

muniekdm

Jeśli jest to dokumentacja kategorii A to paginujemy, czyli numerujemy lażdą zapisaną stronę. Przy kategorii B wystarczy ponumerować karty.

paniarchiwistka91

To jak przygotowujemy akta do przekazania do AP to je paginujemy, mimo że akta mają ponumerowane karty? zmieniamy numerację ?

muniekdm

Dokładnie tak. Paginujemy, zmieniamy numerację.

paniarchiwistka91

To jak teraz w bieżących sprawach jak Panie w wydziałach numerują karty w aktach to jest dobrze, czy powinny paginować ?

metricisRegninotarii

Wydziały, w zakresie akt spraw sądowych, obowiązują inne przepisy, konkretnie instrukcja z 2003 roku (ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej, Dz. Urz. MS z dnia 31 grudnia 2003 r. wraz z wielooooooooma późniejszymi zmianami), która nakazuje numerację kart.

Co do numeracji strona/karta w aktach administracyjnych, finansowych etc. - przede wszystkim zajrzyj do swojej instrukcji kancelaryjnej, bo tam ta sprawa winna być ujęta.
Nadto rozporzadzenie z 2015 roku (ROZPORZĄDZENIE MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej Dz.U. 2015 poz. 1743), Załącznik 4 do tegoż

Cytat4.4. ponumerowanie zapisanych stron materiałów archiwalnych aktowych przez naniesienie kolejnego numeru w górnym, prawym rogu strony (w uzasadnionych przypadkach zamiast numeracji stron stosuje się numerację kart)

więc radziłbym najpierw zadzwonić do AP i stanowczo twierdzić, iż ma tutaj miejsce "uzasadniony przypadek" - chociażby z tego powodu, iż w protokołach z rozpraw często znajduje sie formułka "dowody ujawniono na kartach 3, 4, 7" i jak poprzekreślasz numery kart to korzystającemu z akt nie ułatwi to zapoznawania się z treścią akt.

paniarchiwistka91

Dziękuję bardzo za podpowiedzi.
Korzystając z okazji chciałabym jeszcze zapytać o czas przechowywania akt pracowniczych. Od kiedy liczy się te 50 lat ?

Dory

Od czasu rozwiązania stosunku pracy.

Alicja Bodylska

Cytat: paniarchiwistka91 w Styczeń 04, 2018,
Dziękuję bardzo za podpowiedzi.
Korzystając z okazji chciałabym jeszcze zapytać o czas przechowywania akt pracowniczych. Od kiedy liczy się te 50 lat ?

Akta osobowe - 50 lat od ustania stosunku pracy
Dokumentacja płacowa - 50 lat od wytworzenia

paniarchiwistka91

Czy można założyć teczkę oddziału administracyjnego, której nie ma w wykazie akt ? aczkolwiek musi ona być