Aktualności:

Widzę, że część osób może mieć problemy z zalogowaniem/hasłami/zatwierdzeniem konta szczególnie z domen WP, Onet, Interia  - czytamy watek: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5043.0.html i potem proszę tej sprawie o kontakt na priv rafal.magrys(na)gmail.com

Menu główne

Brakowanie dokumentacji zlikwidowanej jednostki

Zaczęty przez szycha, Październik 20, 2017,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

szycha

Witam,
Chcę wybrakować dokumentację naszej zlikwidowanej jednostki. Kto ma zaopiniować spis na brakowanie? Dopowiem, że w miejsce zlikwidowanej jednostki powstał wydział w urzędzie, który przejął część zadań.
W rozporządzeniu z 2011 r. jest mowa:
"§ 38. 3. Spis podlega zaopiniowaniu przez kierowników komórek organizacyjnych, których dokumentacja została
wytypowana do brakowania. W przypadku gdy nie ma takiej możliwości, zgodę wydaje odpowiednio sekretarz
gminy, przewodniczący związku, sekretarz powiatu, sekretarz województwa lub dyrektor generalny urzędu albo
osoba upoważniona do wykonywania ich zadań."

ale czy można to pod to podciągnąć? ten paragraf raczej dotyczy tylko i wyłącznie komórek urzędu i chyba nie przewiduje likwidacji jednostki podrzędnej...

W rozporządzeniu z 2015 r. ws. klasyfikowania, kwalifikowania, przekazywania, brakowania też nic nie znalazłem.
Miał ktoś taki przypadek?

 

MarcinP

Moim zdaniem sekretarz powinien się podpisać pod spisem dokumentacji wytypowanej do brakowania, ale także powinny być tak podpisy, akceptujące wytypowanie danych teczek do zniszczenia, kierownika komórki, której archiwum podlega i kierownika komórki, który przejął zadania zlikwidowanej jednostki.

Marcin Kapała

Nastąpiła sukcesja dokumentacji. Konieczna jest w tym przypadku pewna analogia i zrozumienie istoty zapisów proceduralnych. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, dlaczego zgodnie z § 38. 3. spis podlega zaopiniowaniu przez kierowników komórek organizacyjnych, których dokumentacja została wytypowana do brakowania. Mają zdecydować, czy dokumentacja może być jeszcze potrzebna w bieżącym funkcjonowaniu komórki organizacyjnej, którą kierują. W opisanym przypadku będzie to wydział, który przejął część zadań i sukcesję dokumentacji. § 5 punkt 8 Instrukcji archiwalnej mówi o komisyjnym brakowaniu dokumentacji, nie widzę przeciwwskazań, żeby opinię w sprawie brakowania dokumentacji podpisał zarówno sekretarz, jak i kierownik wydziału.