Internetowe Forum Archiwalne > Projekty wskazówek metodycznych
projekt zarządzenia w sprawie postępowania z aktami stanu cywilnego w archiwach
Aleksander Korolewicz:
Tak, o to właśnie chodzi, o pisma w sprawie. Do koordynatora wysłałem już zapytanie, ale trudno będzie tu coś dopasować. Wcześniej takich spraw nie było, ale przecież będą, więc trzeba się przygotować. Wydaje mi się, że konieczna będzie zmiana w jrwa, każdy punkt byłby tu obecnie naciągany, najważniejsze by była to kat. A.
--- Cytuj ---Z innej beczki ? a co gdy akt stanu cywilnego był zdigitalizowany, a teraz dokonano w nim zmian. Czy są opracowane jakieś metody postępowania? Czy będzie wersjonowanie obrazów? Czy ich podmienianie?
--- Koniec cytatu ---
O tak, bardzo istotna uwaga. Kopię cyfrową takiej strony trzeba będzie zapewne wykonać ponownie i ponownie podpiąć. Szczególnie uważać będzie trzeba, by nie wykonać uwierzytelnionej kopii lub odpisu z wersji nieaktualnej.
Bolek:
--- Cytat: Ewap w Marzec 14, 2017, ---Z innej beczki ? a co gdy akt stanu cywilnego był zdigitalizowany, a teraz dokonano w nim zmian. Czy są opracowane jakieś metody postępowania? Czy będzie wersjonowanie obrazów? Czy ich podmienianie?
--- Koniec cytatu ---
Z tego co mi się obiło o uszy była o tym mowa na posiedzeniu CKM.
Ewap:
--- Cytat: Aleksander Korolewicz w Marzec 14, 2017, ---Tak, o to właśnie chodzi, o pisma w sprawie. Do koordynatora wysłałem już zapytanie, ale trudno będzie tu coś dopasować. Wcześniej takich spraw nie było, ale przecież będą, więc trzeba się przygotować. Wydaje mi się, że konieczna będzie zmiana w jrwa, każdy punkt byłby tu obecnie naciągany, najważniejsze by była to kat. A.
--- Koniec cytatu ---
Oczywiście że takie sprawy były. Kierownicy USC wysyłali jednak pisma z żądaniem by to archiwa dokonały zmian w aktach stanu cywilnego (np. umierał ktoś w wieku 105 lat, a akta były już w AP). Był z tym ogromny problem i radzono sobie różnie, np. wkładano taką korespondencję do księgi... Między innymi te przesłanki były podstawą uwag NDAP do ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego i wprowadzenie zasady, by to kierownicy USC wykonywali te czynności a nie archiwiści państwowi.
Nie sądzę by była konieczność zmian w JRWA, bo jak niby miałoby brzmieć takie hasło w JRWA i ile byłoby tam spraw rejestrowanych? Po co więc z tego robić odrębną rejestrację spraw?
Coraz bardziej wydaje mi się zasadnym ustalenie, że najwłaściwsze jest " 511 Przejmowanie...". W końcu jest to przyjęcie na stan zasobu nowych informacji, które są w akcie stanu cywilnego. Ważne by ustalić, że takie pisma wchodzą w obręb teczki zespołu/zbioru.
Gdyby tych spraw rzeczywiście było dużo, to zawsze można wydzielić tzw. podteczkę.
Ewap:
--- Cytat: Bolek w Marzec 14, 2017, ---
--- Cytat: Ewap w Marzec 14, 2017, ---Z innej beczki ? a co gdy akt stanu cywilnego był zdigitalizowany, a teraz dokonano w nim zmian. Czy są opracowane jakieś metody postępowania? Czy będzie wersjonowanie obrazów? Czy ich podmienianie?
--- Koniec cytatu ---
Z tego co mi się obiło o uszy była o tym mowa na posiedzeniu CKM.
--- Koniec cytatu ---
To zazdroszczę dostępu do informacji ;) Moje uszy są za daleko, a z dostępnych na stronach www informacji to nie wynika... i dlatego poruszyłam ten temat...
Aleksander Korolewicz:
Dziękuję, Ewo P. Może faktycznie stosowanie 511 będzie dobrym rozwiązaniem. Nie wiem jeszcze, co na to nasz "kacyk".
Ciekaw jestem, czy w archiwach będzie w tym względzie jednolitość opinii i zastosowania.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej