Autor Wątek: kancelaria biskupia  (Przeczytany 2033 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline siostra

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 3
kancelaria biskupia
« dnia: Grudzień 14, 2016, »
Szczęść Boże
Mam problem. Porządkuję obecnie zespół akt jednego z biskupów. Mój problem polega na tym że jest to zespół złożony. W jego skład wchodzi spuścizna i dwie kancelarie. W związku z tym mam pytanie jak ułożyć schemat takiego zespołu? Czy są jakieś wskazówki do porządkowania kancelarii biskupich? Czy można kancelarię włożyć w schemat spuścizny? Proszę o pomoc

Offline Filip Kwiatek

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 360
Odp: kancelaria biskupia
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 15, 2016, »
Mamy na forum jakiegoś archiwistę kościelnego? Jeśli się nie znajdzie, to może warto skontaktować się ze Stowarzyszeniem Archiwistów Kościelnych http://www.sak.net.pl/

Offline Anna Laszuk

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 161
Odp: kancelaria biskupia
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 15, 2016, »
Można zacząć od kontaktu z Ośrodkiem Archiwów, Bibliotek i Muzeów Kościelnych http://www.kul.pl/osrodek-archiwow-bibliotek-i-muzeow-koscielnych,art_168.html
lub od zapoznania się z książką Julii Dziwoki, Kancelaria Kurii Diecezjalnych Kościoła Rzymskokatolickiego w II Rzeczpospolitej (Częstochowa 2013) i podaną w niej bibliografią.

Offline Filip Kwiatek

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 360
Odp: kancelaria biskupia
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 19, 2016, »
I jeszcze podobna tematyka pod tym linkiem https://www.kul.pl/files/166/kurie.pdf

Offline luke

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Płeć: Mężczyzna
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2016, wysłana przez luke »