Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Konsultacje rozporządzenie w sprawie dokumentacji toku studiów

Zaczęty przez homo novus, Sierpień 19, 2016,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jarek

Nie rozwinąłeś mojej myśli, tylko wprawiłeś mnie w konsternację. Czy przytoczona przez Ciebie interpretacja ma jakieś formalne umocowanie? Art. 25 dotyczy państwowych archiwów centralnych. Chyba nie bardzo można to przekładać na archiwa uczelni, które są archiwami zakładowymi.
Jarek Orszulak

Marcin Kapała

Mam pewne wątpliwości. Czy archiwum zakładowe uczelni posiada zasób historyczny niezależnie od powierzenia zasobu, tzn. czy może bez powierzenia posiadać zasób historyczny? Nie mam doświadczenia z uczelniami, w których taki zasób funkcjonuje i nie wiem, jak to w praktyce wygląda. Z literalnego czytania art. 35 UNZA wynika, że uczelnie mogą posiadać zasób historycznie ukształtowany, co teoretycznie oznacza że nie mamy do czynienia z sytuacją obligatoryjną. Odpowiedź na pytanie - kiedy uczelnia może posiadać zasób historyczny, w mojej opinii, znajduje się w art. 38, tzn. wtedy gdy zasób został jej powierzony. Analogicznie rzecz ujmując, zasobu historycznego nie mogą posiadać uczelnie, którym zasób nie został powierzony.

Jarek

Zawiłości interpretacyjne są w tym przypadku trudne do ogarnięcia. Sam zapis ustawowy jest niejasny, robiąc ukłon w stronę uczelni tworzy wyjątek, który przysparza potem takich kłopotów.