Autor Wątek: Dokumentacja pracownicza - nowe przepisy?  (Przeczytany 1811 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.


Offline Grzesiek

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dokumentacja pracownicza - nowe przepisy?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 29, 2017, »
Stwierdziłem, że odświeżę wątek bo przeczytałem dzisiaj coś ciekawego w Rzeczpospolitej co się łączy z sygnalizowanym zagadnieniem. NIK ogłosił raport, że nawet 5 mln osób, które przeszły na emeryturę po 1999 r. ma zaniżone świadczenia bo.... ich dokumenty zostały zniszczone! Tak naprawdę to odkryli Amerykę ;) bo archiwiści trąbią o tym od wielu lat. Ale nie to jest szczególnie ciekawe w przytoczonym artykule. Ciekawe jest stwierdzenie wiceministra rodziny, pracy i polityki społecznej, który twierdzi, że: powstaje projekt przewiduje cyfryzację dostępnych archiwów pracowniczych przez ZUS, dzięki czemu te dokumenty będą dostępne w jednym miejscu dla wszystkich zainteresowanych udokumentowaniem pracy przed 1 stycznia 1999 r. I teraz moje wątpliwości:
1)  jak to ma poprawić sytuację osób, którym dokumentację zniszczono?
2) czy wiadomo ile tej dokumentacji jest w ZUS i ile potrwa jej digitalizacja?
3) czy ktoś szasował koszty takiego przedsięwzięcia?
4) jak to będzie potem udostępniane i przechowywane (dane osobowe!)?

Pewnie jestem zgorzkniałym sceptykiem ale nie wydaje mi się, że z tego powstanie coś więcej niż projekt....

Offline metricisRegninotarii

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 275
Odp: Dokumentacja pracownicza - nowe przepisy?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 02, 2017, »
I na co ma pomóc digitalizacja dokumentacji ZUSowskiej skoro "drzewiej" bywało często tak, iż zakłady pracy wysyłały do ZUSu informacje o ilości pracowników za jakie odprowadzają składki, bez przypisania konkretnej składki do konkretnej osoby? Przecież największym problemem nie są moim zdaniem akta znajdujące się w ZUSie lecz akta spoczywające u aktotwórców...