Aktualności:

Widzę, że część osób może mieć problemy z zalogowaniem/hasłami/zatwierdzeniem konta szczególnie z domen WP, Onet, Interia  - czytamy watek: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5043.0.html i potem proszę tej sprawie o kontakt na priv rafal.magrys(na)gmail.com

Menu główne

Brakowanie księgowości

Zaczęty przez sto, Czerwiec 03, 2016,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

sto

Sz. P.

Przygotowuje spisy do brakowania dla akt dzialu ksiegoego. O ile w przypadlu wiekszosci dok.ksiegowej sprawa jest prosta, bo oprocz dokumentacji placowej, wycen, przepisow i obslugi projektow zewnetrznych ma ona kat B5 (w gre wchodzi tez opinia ksiegowych, ktore mimo uplywu moga sie niezgodzic na niszczenie). Mam jednak problem z aktami dot gospodarowaniem srodkami rzeczowymi. Zgodnie z jrwa ewidencja srodkow trwalych i nietrwalych (dowody przych i rozchodu) oraz eksploatacja i likwidacja srodkow trwalych maja B10.

Co moge uznac za dowod przychodu i rozchodu? Dokumenty operacji magazynowych? Faktury (wszystkie)? Protokoly z likwidacji?

Z gory dziekuje za pomoc!

stany

Rozumiem, że teczka do AZ została przyjęta jako B10 i  teraz tą sklasyfikowaną teczkę chcesz rozdzielać na teczki  z innymi  klasami ?

sto

Nie do końca. Spisuję z natury, bo w instytucja jest w trakcie opracowywania nowej instrukcji, a do tej pory dokumentacja była przekazywana bardzo wybiórczo i większość akt leżała w szafach pracowników.

muniekdm

Ja nie zastanawiałbym się nad tym. Jeśli teczka dotyczy gospodarowania środkami rzeczowymi i ma kat B-10 to ok. Minął okres przechowywania i podlega brakowaniu. Ja tutaj nie rozdzielałbym niczego. Tylko w uwagach na spisie można rozszerzyć informację o zawartość teczki.

sto

Dzieki za odpowiedzi.
Mam akta z lat 1997-2010. Wszystkie dowody ksiegowe stracily swoja waznosc (wyciagi, wydruki, zestawienia itd.), ale mam watpliwosc co do rzeczy takich jak dowody przyjec, dowody wydan z magazynu, protokoly z likwidacji, przesuniecia magazynowe. Czy wszystko to mam uznac za B10 bo dotyczy srodkow rzeczowych? A faktury zakupu? Bo jezeli tak, to powinienem je zakwalifikowac jako B10 i od 2007 roku jeszcze potrzymac.

muniekdm

Jaki jest tytuł teczki z RWA? Jeśli to wszystko jest w jednej teczce dotyczącej gospodarowania środkami rzeczowymi to trzymałbym tę dokumentację zgodnie z kategorią określoną w rzeczowym wykazie akt.

sto

PS [Nie mogę znaleźć edycji].
Cytat: sto w Lipiec 07, 2016,Bo jezeli tak, to powinienem je zakwalifikowac jako B10 i od 2007 roku jeszcze potrzymac.
- oczywiście przetrzymać zgodnie z kategorią, nie wiem skąd mi się akurat 2007 wziął :)

sto

Muniekdm - wg ich starego wykazu akt wszystkie teczki co do ktorych mam watpliwosci maja tytul ze starego JRWA obowazujacego w tej instytucji (DPS) "Gospodarka materialowa", przy czym zgodnie z wzorcowym JRWA dla akt typowych powinny one byc rozbite na bardziej szczegolowe a

sto

Cytat: sto w Lipiec 08, 2016,
Muniekdm - wg ich starego wykazu akt wszystkie teczki co do ktorych mam watpliwosci maja tytul ze starego JRWA obowazujacego w tej instytucji (DPS) "Gospodarka materialowa", przy czym zgodnie z wzorcowym JRWA dla akt typowych powinny one byc rozbite na bardziej szczegolowe a
- coś się wykrzaczyło podczas wysyłania posta.

Generalnie wg ich starego wykazu akt wszystkie teczki co do których mam wątpliwości mają tytuł ze starego JRWA obowiązującego w tej instytucji (DPS) "Gospodarka magazynowa" B5 /noty i wydruki zestawień osobno dla każdego z magazynów/, przy czym zgodnie z wzorcowym JRWA dla akt typowych powinny one przynależeć do kategorii "Gospodarka materiałowa" i być rozbite na bardziej szczegółowe kategorie m.in. "ewidencja środków trwałych i nietrwałych" (dowody przychodu i rozchodu) i "eksploatacja i likwidacja środków trwałych" (dowody przyjęcia do eksploatacji środka, dowody zmiany miejsca użytkowania środka, kontrole techniczne...), które powinny być trzymane 10 lat.

No i pytanie jest takie co powinien uznać za ewidencje (zestawienia magazynowe?) i dowody eksploatacji (wszystkie druczki magazyn przyjmie, wyda, dokumentację przesunięć magazynowych)?

Zgodnie z ich starym wykazem akt wszystko mogę brakować, ale on jest trochę archaiczny.
Jeżeli ktoś wie z jakiego przepisu to wynika to prosiłbym o podanie.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.