Aktualności:

Widzę, że część osób może mieć problemy z zalogowaniem/hasłami/zatwierdzeniem konta szczególnie z domen WP, Onet, Interia  - czytamy watek: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5043.0.html i potem proszę tej sprawie o kontakt na priv rafal.magrys(na)gmail.com

Menu główne

Likwidacja jednostki organizacyjnej

Zaczęty przez szycha, Maj 25, 2016,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

szycha

Witam,
czy ktoś z koleżanek lub kolegów doświadczył likwidacji jednostki podporządkowanej? U nas urząd likwiduje jedną ze swoich jednostek, więc będziemy przejmować ich dokumentację ze składnicy. Jak to się u was odbywało? Sporządzaliście protokoły przekazania? Macie może jakieś wzory tychże protokołów, którymi moglibyście się podzielić? Jakieś uwagi? Dobre rady?

EwelinaP

My przejmowaliśmy kilka lat temu dokumentację jednostki podległej. Szczęście w nieszczęściu, że zdążyłam pojechać na kontrolę do tej jednostki. To był po prostu obraz nędzy i rozpaczy. Przeszkoliłam pracowników, jak mają przygotować dokumentację, jak stworzyć spisy (w gruncie rzeczy wyglądały jak spisy z-o, tylko z odpowiednimi nagłówkami). Osobno oczywiście spisy akt osobowych. Niestety nie był mnie przy przejęciu, bo byłam na dłuższym zwolnieniu. Rzucili mi wszystko na podłogę i tak leżało, dopóki nie wróciłam do pracy. Dlatego moja rada jest taka - trzeba kontrolować cały proces od a do z. Pracownik nadzoru z ap polecił mi także, abym stworzyła osobny wykaz spisów z-o dla zlikwidowanych jednostek. W praktyce wygląda to tak, że do numeru spisu dodaję literę "L" (od likwidacji  ;)). To chyba tyle.

Foka

Odświeżam temat.

Jakie dokładnie przepisy mówią o tym, że jednostka zlikwidowana powinna sporządzić spisy zdawczo-odbiorcze przekazywanej dokumentacji? Czy są jakieś wzory takich spisów?

Będę bardzo wdzięczna za pomoc, ponieważ sprawa jest pilna :)

Pozdrawiam

Rovan

#3
Art. 6 UNZA żeby daleko nie szukać:
Cytat
Organy państwowe oraz państwowe jednostki organizacyjne, organy jednostek samorządu terytorialnego oraz samorządowe jednostki organizacyjne obowiązane są zapewnić odpowiednią ewidencję, przechowywanie oraz ochronę przed uszkodzeniem, zniszczeniem bądź utratą:
1) powstającej w nich dokumentacji, w sposób odzwierciedlający przebieg załatwiania i rozstrzygania spraw;
2) nadsyłanej i składanej do nich dokumentacji, w sposób, o którym mowa w pkt 1.

Przykładowe formularze spisów z/o znajdziesz na stronie kazdego AP:
https://www.warszawa.ap.gov.pl/container/publikacje/formularze/formularz%20nr%202.doc

Oczywiście poza spisami jednostka powinna mieć równiez wykaz spisów.
https://www.warszawa.ap.gov.pl/container/publikacje/formularze/formularz%20nr%207.doc

paco1987

Rozumiem, że zlikwidowane gimnazjum musi przekazać do AP dokumentację archiwalną, a do gminy jako organu prowadzącego dokumentację niearchiwalną.
Wie, ktoś z jakiego przepisu to wynika?

inka

Obowiązek przejęcia dokumentacji niearchiwalnej przez gminę, jeśli nie ma następcy prawnego a organem założycielskim lub sprawującym nadzór jest gmina, wynika z art. 5 unza oraz z par. 5 IA z 2011 r. Ale czy na pewno mają kat. A? Z reguły te jednostki nie są pod nadzorem.

Jarek

Likwidowane gimnazjum będzie miało jeszcze obowiązek przekazania dokumentacji przebiegu nauczania do organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
Jarek Orszulak

Aka

Czy Waszym zdaniem powstanie nowej jednostki na bazie już istniejącej można podciągnąć pod likwidację? Sytuacja wygląda w ten sposób: z różnych jednostek gminy i wydziałów utworzono nowa jednostkę miejską, która kontynuuje zadania poprzedników. Pracownicy przechodząc do nowej pracy zabrali swoje segregatory z sobą. Niestety nie ma na to żadnych protokołów. W wielu przypadkach nie ma tez już tych pracowników.  Zostały po nich dokumenty w szafach i czy mogę je przejąć do az aktualnej jednostki? Czy to będzie osobny zespół? Czy może spróbować oddać archiwistom jednostek macierzystych, bo te nadal istnieją?