Autor Wątek: uzupełnianie wykazu akt  (Przeczytany 1825 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline magulek

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 1
uzupełnianie wykazu akt
« dnia: Grudzień 11, 2015, »
Witam,
moje pytanie odnosi się do nowych przepisów co do uzupełniania wykazów akt. W ustawie jest napisane,że wójt (burmistrz, prezydent miasta), starosta, marszałek województwa lub wojewoda, w porozumieniu z dyrektorem właściwego dla ich siedziby archiwum państwowego, w drodze zarządzenia, mogą dokonać uzupełnienia jednolitych rzeczowych wykazów akt, o których mowa w ust. 2b pkt 2, jeżeli jest to niezbędne dla klasyfikacji nowych zadań i nie narusza konstrukcji klasyfikacji; w przypadku organów zespolonej administracji rządowej w województwie uzupełnienia jednolitych rzeczowych wykazów akt wojewoda dokonuje na wniosek tych organów.
Zrozumiałam to tak, że jeśli będą jakieś nowe zadania to dopiero wtedy możemy uzupełnić wykaz za zgodą AP. Jednak na szkoleniu mówiono, że mamy czas tylko 7 miesięcy od wejścia ustawy na uzupełnianie wykazu. A co po tym? Jak np. za 8 m-cy dojdą nowe zadania, których nie zawiera jrwa?

Offline szycha

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 179
Odp: uzupełnianie wykazu akt
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 11, 2015, »
Zrozumiałam to tak, że jeśli będą jakieś nowe zadania to dopiero wtedy możemy uzupełnić wykaz za zgodą AP. Jednak na szkoleniu mówiono, że mamy czas tylko 7 miesięcy od wejścia ustawy na uzupełnianie wykazu. A co po tym? Jak np. za 8 m-cy dojdą nowe zadania, których nie zawiera jrwa?

Też tak rozumiem, uzupełnienie jest możliwe w przypadku pojawienia się nowych zadań. O tej 7 miesięcznej rewelacji nie słyszałem i nie wydaje mi się aby była to prawda, w przepisach o tym nie ma mowy więc to raczej niepawda