A czy ktoś z Was ma do czynienia z systemem bezdziennikowym.
Jest to dla mnie nowość, każdy pracownik prowadzi swój spis spraw. Jeśli się trafi sekretarka, wtedy ona to prowadzi.
Ale generalnie jest dość spory bałagan, sami pracownicy gubią się chyba w tym systemie. Ktoś z Was napisał, że to jest jedyny prawidłowy (
![Co? ???](http://www.ifar.pl/Smileys/akyhne/huh.gif)
) system dla placówek naukowych - osobiście wolałabym system dziennikowy, na takim się "wychowywałam" przez 3 lata w urzędzie i to dla mnie był porządek, chociażby z tego powodu, że liczba porządkowa była nadawana wszystkim pismom wpływającym do danego wydziału/zakładu. A teraz każdy pracownik sobie sam nadaje, bo sam prowadzi...
Ad rem - wyczytałam na forum, że odpowiedzi na pismo mogą być odsyłane bez znaku pisma. To prawda?
Rozumiem, że wtedy: wpływa pismo do Archiwum z Kadr; rejestruję je pod numerem kadr, załóżmy DK-143-10/15.
A odpowiadając daję tylko swoją, archiwalną, pieczątkę, a pod nią
nie daję swojego znaku: A-143-20/15? Tylko powołuję się: "W odpowiedzi na pismo nr..."
Do tej pory w Urzędzie podległym pod MSW robiliśmy tak, że ZAWSZE nadawaliśmy znak ze swoimi skrótami pochodzącymi od nazwy Wydziału + oczywiście swój nr liczby porządkowej z dziennika.
Widziałam, że (chyba) Urząd Wojewódzki pisze czasem znaki pism z nawiasami. Co jest w tych nawiasach? Jakieś numery pomocnicze?