Autor Wątek: ePUAP w urzędach  (Przeczytany 16343 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline luke

  • Moderator
  • archiwista
  • *****
  • Wiadomości: 433
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: ePUAP w urzędach
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 03, 2015, »
A jak u Was w tej kwestii - papier czy ezd-ePUAP?
Pytanie oczywiście do osób, które pracują z ezd.


Offline Paweł z ...

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 163
    • Archiwum i EZD
Odp: ePUAP w urzędach
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 03, 2015, »
A jak u Was w tej kwestii - papier czy ezd-ePUAP?
Pytanie oczywiście do osób, które pracują z ezd.

Dylematu nie widzę  ;D oczywiście EZD. Kilka kliknięć i sprawę wysyłki mamy załatwioną, jeszcze tylko czekamy na informację o wpływie UPP lub UPD.
W poprzednim poście piszesz:
Cytuj
Po drugie nie muszę skanować pism wychodzących z podpisem i załączać do akt sprawy (w ezd), to też oszczędność czasu.
Rozumiem że dotyczy to wysyłki tradycyjnej papierowej. Pytanie moje po co skanować? Zakładam że zgodnie z IK w aktach sprawy w EZD pismo podpisane jest elektronicznie.

Cytuj
Oczywiście ta oszczędność czasu bywa czasem złudna, np. kiedy muszę zweryfikować prawidłowy adres skrzynki, bo w liście wysyłkowej mamy np. 10 adresów jednego urzędu. Zdarza się również, że dzwonię, żeby się upewnić, że pismo jednak dotarło a adres, który wybrałem był prawidłowy. To jest słabe, ale stale poprawiamy listę więc jest szansa, że będzie lepiej.

Jedna sprawa to zaśmiecona baza adresowa. Druga to funkcjonalność adresów skrzynek na e-puap. Dla różnych usług pod e-puapem jedna instytucja może mieć różne adresy więc zastanawiaj się człowieku na który adres wysłać skoro wszystkie prawidłowe  :-\

Offline jacek_k

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 88
Odp: ePUAP w urzędach
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 04, 2015, »
Oryginały akt sprawy są papierowe, a uwierzytelnienie ma się odbyć w formie dokumentu elektronicznego.

Mamy tutaj następujące przepisy:
- art. 76a par. 2a kpa (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 267, ze zm.)
- rozporządzenie RM z 12.04.2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 526, ze zm.)

Proponowane rozwiązanie:
- odwzorowanie cyfrowe w formacie PDF
- podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem

Problemy:
1) w jaki sposób oznaczyć dokument klauzulą poświadczenia za zgodność?
2) w jaki sposób odnotować pobranie/ nie pobranie/ zwolnienie z opłaty skarbowej?

Jesetm ciekaw Waszych propozycji.

Offline crash0

  • starszy(a) archiwista(ka)
  • ****
  • Wiadomości: 486
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: ePUAP w urzędach
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 04, 2015, »
EZD moim zdaniem byłoby rozwiązaniem w 2 przypadkach  :)
a) gdyby nie istniały drukarki -> bo i tak znam urzędy, w których rzekomo to jedyna forma obiegu dokumentacji, ale i tak Pani iksińska woli wydrukować to co wysłała i odesłała w myśl zasady RWD,
b) doprecyzować pewne wytyczne - w odpowiedzi na swoje pisma dostaję często informację od osoby iks, że "w załączniku przesyłam sprawę, odpowiedź, etc." i ten dokument co jest przesyłany jako załącznik, często jest później drukowany, podpisywany z adnotacją o wysyłce danego dnia.

Takie błędne koło.
PS na marginesie. Jakieś plotki krążą ostatnio, że w jednym z urzędów z ezd padł system i w tym samym dniu coś stało się z serwerami i serwerami zapasowymi, przez co dokumentacja została utracona.  :-\

Offline Robert2000

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 286
Odp: ePUAP w urzędach
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 04, 2015, »
Można się dowiedzieć w którym?

Offline luke

  • Moderator
  • archiwista
  • *****
  • Wiadomości: 433
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: ePUAP w urzędach
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 04, 2015, »
Toż to jakiś armegedon musiał być :)

Offline Paweł z ...

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 163
    • Archiwum i EZD
Odp: ePUAP w urzędach
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 05, 2015, »
Jak plotka to pewnie tyle w niej prawdy, że system padł i niektórzy utracili dokumenty nad którymi w danym dniu pracowali.  ;D
To zresztą pytanie co powinno się robić jak padnie EZD? Przerwa i nic nie robimy, czy pracujemy w wersji tradycyjnej a później papier skanujemy uzupełniająco do systemu?
Kiedyś jako klient w jednym z urzędów usłyszałem, że nie będę obsłużony bo im system padł. Byłem wredny i poprosiłem o rozmowę z przełożonym i w szczerej rozmowie okazało się, że w czasie awarii też mogą pracować.

Offline crash0

  • starszy(a) archiwista(ka)
  • ****
  • Wiadomości: 486
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: ePUAP w urzędach
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 06, 2015, »
co prawda to nie urząd, ale podobna sytuacja w sklepie... mega kolejka bo "mi kasa padła"...
A co to klienta obchodzi?  ???
Kawałek papieru i piszemy  8)

To jest chyba druga najpopularniejsza wymówka jeśli chodzi o urzędy, że nie mogę pomóc, załatwić bo system padł, zawiesił się, nie działa, etc... Pierwsza to nadal cos w rodzaju "nie pomogę, bo się na tym nie znam, a tej koleżanki (tego kolegi) akurat dziś nie ma... niech Pan/i przyjdzie (jutro, za tydzień, etc.)"

Offline luke

  • Moderator
  • archiwista
  • *****
  • Wiadomości: 433
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: ePUAP w urzędach
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 12, 2015, »
Cytuj
Po drugie nie muszę skanować pism wychodzących z podpisem i załączać do akt sprawy (w ezd), to też oszczędność czasu.
Rozumiem że dotyczy to wysyłki tradycyjnej papierowej. Pytanie moje po co skanować? Zakładam że zgodnie z IK w aktach sprawy w EZD pismo podpisane jest elektronicznie.
[/quote]


W ezd pismo jest podpisane elektronicznie. Referent skanuje zgodnie z zapisami IK, argumentacji dlaczego nie ma nawet co przytaczać :) Może uda się coś zmienić przy przeglądzie normatywów.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2015, wysłana przez luke »


Offline Kajka

  • archiwa_2.5
  • starszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 451
Odp: ePUAP w urzędach
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 12, 2016, »
Niestety moje obserwacje platformy EPUAP nie napawają optymizmem. Bardzo ułatwia życie w komunikacji i wymianie korespondencji elektronicznej pomiędzy urzedami, nie to było jego ideą. EPUAP miał służyć do komunikacji na linii obywatel - urząd, a nie na linii urząd - urząd! Do tego system bardzo często zwyczajnie nie działa.

Offline jacek_k

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 88
Odp: ePUAP w urzędach
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 13, 2016, »
Niestety moje obserwacje platformy EPUAP nie napawają optymizmem. Bardzo ułatwia życie w komunikacji i wymianie korespondencji elektronicznej pomiędzy urzedami, nie to było jego ideą. EPUAP miał służyć do komunikacji na linii obywatel - urząd, a nie na linii urząd - urząd! Do tego system bardzo często zwyczajnie nie działa.
Ja jestem jednak za tym, żeby ten system ożywić, ponieważ wykorzystanie prywatnych technologii bankowości elektronicznej jakoś mnie nie przekonuje. Ponadto dopóki przepisy nie będą nakazywały respektowania zasady komunikacji elektronicznej dopóty wysyłając pisma przez ePUAP będę musiał się fatygować w 50% przypadków po odpowiedź na pocztę...


Offline crash0

  • starszy(a) archiwista(ka)
  • ****
  • Wiadomości: 486
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: ePUAP w urzędach
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 13, 2016, »
tak,
żona postanowiła założyć sobie konto,
we wtorek nie dało rady się zarejestrować,
w środę także nie...

dopiero wczoraj, za pomocą.... smartfona ;)
ale jak pojechała potwierdzić Profil Zaufany, to w Urzędzie Marszałkowskim system się wieszał i dopiero w PCŚ się udało...

Offline Tomciaz

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 52
Odp: ePUAP w urzędach
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 13, 2016, »
[offtopic]Ja bym nie używał smartfona do przeprowadzania operacji związanych z przesyłaniem danych osobowych, zwłaszcza takiego z Androidem  :-\[offtopic]