Instytucje podlegające pod Rozporządzenie PRM z 18.01.2011 r. posługują się instrukcją kancelaryjną wprowadzona tym rozporządzeniem i żadną inną.
Instrukcja ta uwzględnia sytuację gdy jednostka działa w systemie tradycyjnym ze wsparciem EZD.
Gdyby jakieś kwestie były niewystarczająco szczegółowo opisane można ewentualnie dodatkowe regulacje zawrzeć w zarządzeniu wewnętrznym kierownika jednostki.
Bo ja mam zamiar zrobić z zamówieniami publicznymi tak: dokumentacja wytworzona w firmie jest w wersji papierowej a wymagalne przez platformę dokumenty (jest to dokumentacja przysyłana przez oferentów) będzie zaczytywana do EZD i w taki sam sposób przekazywana do archiwum zakładowego, a następnie brakowana.
Jeśli dobrze zrozumiałem planujesz część dokumentacji prowadzić papierowo, część
tylko elektronicznie?
Takie podejście nie będzie prawidłowe.
Wyjątki od podstawowego systemu wykonywania czynności kancelaryjnych wskazuje się dla całych klas końcowych z JRWA.
To czy dokumenty powstały w podmiocie, czy wpłynęły z zewnątrz nie stanowi w tej kwestii kryterium.
- Jeśli dla klasy obejmującej zamówienia publiczne wskazano system EZD, to
cała dokumentacja zamówień publicznych ma być prowadzona w EZD
- Jeśli dla zamówień publicznych wskazano system tradycyjny, to
całość dokumentacji ZP jest prowadzona papierowo (ewentualnie archiwizowana na nośnikach danych - gdy brak możliwości wydruku). Można ją
równolegle prowadzić i archiwizować w EZD, ale to nie zwalnia z obowiązku prowadzenia i archiwizowania tej dokumentacji
w całości papierowo
Upraszczając - poszczególne klasy końcowe (i odpowiadająca im dokumentacja) mogą być albo w całości papierowe, albo w całości elektroniczne. Opcji kombinowanej przepisy nie przewidują.
Prowadząc dokumentacje zamówień publicznych papierowo, możesz ją (albo jej część) prowadzić i archiwizować
równolegle w EZD, ale nie możesz prowadzić części tej dokumentacji tylko papierowo, a części tylko w EZD.