Witam wszystkich
Pracuję nad napisaniem aplikacji, która mogłaby ułatwić pracę archiwiście zakładowemu. Jakiś czas temu (przez około 2 lata) pracowałem w dwóch, dosyć dużych, archiwach zakładowych urzędów państwowych. W pewnym stopniu orientowałem się więc w zakresie ich zadań i potrzeb, którym aplikacja mogłaby wyjść naprzeciw.
Chciałbym przedstawić Wam uproszczone założenia powstającej aplikacji oraz, przede wszystkim, zachęcić do dyskusji o niej oraz o Waszych oczekiwaniach.
Pytania:1. Czy widzicie sens/potrzebę powstania takiej aplikacji z punktu widzenia Waszej pracy?
2. Jakie warunki powinna spełniać (i jakie funkcjonalności oferować)?
Założenia:- aplikacja będzie dostępna bezpłatnie
- komponenty: system bazodanowy PostgreSQL oraz graficzny interfejs użytkownika w języku Python
- prostota obsługi (możliwie jak najmniej funkcjonalności
)
-funkcjonalności:
--ewidencja jednostek archiwalnych (tworzona przez import spisów lub wpisywanie)
--oczywiście wyszukiwanie jednostek (na wszystkie sposoby)
--wyszukiwanie jednostek do brakowania i generowanie spisów
--na późniejszym etapie składanie zamówień i prowadzenie wypożyczeń jednostek
--Wasze pomysły
--implementacja RFID
Jak widzicie nie jest to kombajn oszałamiający możliwościami ale jak wspomniałem w moich poprzednich archiwach nawet tak podstawowe funkcjonalności byłyby naprawdę bardzo przydatne.
Raz jeszcze zachęcam do propozycji i dyskusji.