Dokumentacja wyborów samorządowych

Zaczęty przez EwelinaP, Grudzień 01, 2010,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

EwelinaP

W związku z tym, że przeżyłam moje pierwsze wybory jako pracownik urzędu ;D chciałabym się dowiedzieć, jak wygląda archiwizacja dokumentacji, której po rzeczonych wyborach zostało dość sporo. W rwa jest to numer 0020  i kat. B-5. Zapytać jednak chciałam, czy przechowywać bezwzględnie wszytsko, czy coś nadaje się do zniszczenia od razu (co sugerował mi przewodniczący komisji wyborczej w moim urzędzie), czy może jakieś akta należy przekazać do AP lub do Państwowej Komisji Wyborczej. Szukałam w odrębnych przepisach, ale większość dotyczy wyborów prezydenckich. Czy samorządowe traktować analogicznie?

Jarek

Reguluje to rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 27 listopada 2002 r. w sprawie sposobu przekazywania, przechowywania i udostępniania dokumentów z wyborów organów jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 209, poz. 1781, zm.: Dz. U. z 2005 r. Nr 25 poz. 210).
Jarek Orszulak

EwelinaP


EwelinaP

Chciałam wznowić wątek i zapytać o to, kto powinien archiwizować dokumenty z wyborów. Czy osoby odpowiedzialne za organizację wyborów, czy pracownik archiwum zakładowego urzędu, w kótrym jest komisja? Może głupio pytam, ale nie chciałabym, żeby 1) obciążono mnie czyimiś obowiązkami lub 2) wyjść na debila, jeśli to jednak moja działka  ;D
Będę wdzięczna za podpowiedzi.

Hanna Staszewska

Najpierw trzeba te protokoły wydrukować, a z tym, jak wiemy, jest problem ;)

GAP1

Problem jest generalnie o wiele poważniejszy, można powiedzieć, że wręcz fundamentalny dla naszego państwa, ale to, oczywiście, temat nie na to forum. Sorrrki za taki wtręt, ale wpis Pani Hanny mnie zainspirował.

Rovan

Moim zdaniem w świetle par. 6 ust. 1 (dla komisji obwodowych), par. 9 (dla komisji okręgowych i rejonowych) oraz par. 10 ust. 1 (dla komisji terytorialnych) Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie sposobu przekazywania, przechowywania i udostępniania dokumentów z wyborów z dnia 13.11.2013 (Dz.U. z 2013 poz 1488) archiwizacja dokumentacji wyborczej (uporządkowanie, opisanie, sporządzenie ewidencji) jest obowiazkiem komisji wyborczych.

EwelinaP

Rovan! Dziękuję! ;D
O problemach z programami, wydrukami i tym podobnymi wypowiadać się nie będę  ;)

archiwistka90

U nas każde OKW zdaje do urzędu depozyt - konkretnie oznakowane paczki. Później (po roku, dwóch) zgłasza się po ten depozyt KBW - w teorii wygląda to tak, że koleżanka odpowiedzialna za wybory sporządza mi spis paczek (jak spis z-o), ja analogicznie robię dla KBW spis przekazania dokumentacji i problem z materiałami rozwiązany ;)

MarcinP

A tworząc taki spis zdawczo-odbiorczy posługujecie się jakim wykazem akt?

aleksandra.nina

Pierwszy raz przyjmowałam dokumentację z wyborów do mojego archiwum i posłużyłam się wykazem jaki obecnie obowiązuje u mnie w starostwie.

CytatU nas każde OKW zdaje do urzędu depozyt - konkretnie oznakowane paczki. Później (po roku, dwóch) zgłasza się po ten depozyt KBW - w teorii wygląda to tak, że koleżanka odpowiedzialna za wybory sporządza mi spis paczek (jak spis z-o), ja analogicznie robię dla KBW spis przekazania dokumentacji i problem z materiałami rozwiązany Mrugnięcie

A przypadkiem depozytariusz nie powinien przekazać dokumentacji z wyborów po upływie 30 dni od terminów podanych w paragrafie 11  ust. 1  pkt 3 rozp. ministra kultury i dziedzictwa narodowego z 13 listopada 2013 w sprawie sposobu przekazywania, przechowywania i udostępniania dokumentów z wyborów??

MarcinP

Po upływie 30 dni, to równie dobrze może być pół roku.

aleksandra.nina

w sumie to tak :)

Czyli wychodzi na to, że muszę czekać na pisemko od komisarza kiedy mamy przekazać depozyt, a uzyskać informację od naszego pełnomocnika ds. wyborów na ten temat graniczy z cudem (pewnie sam nie wie ;D)