Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Dokumentacja dowodów osobistych

Zaczęty przez ja, Sierpień 27, 2014,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ja

Witam
Chciałem podpytać bardziej doświadczonych ...

Działam obecnie miedzy innymi z dokumentacją osób zmarłych - innymi slowy z kopertami dowodowymi.

Układa się to to (przynajmniej teoretycznie) tak jak i kat A - czyli wiadomo... kolejno wg dat wnioskami wraz z załącznikami paginacja itd itd...

natomiast mam inny temat do rozważań - piszę tak w skrócie...

mianowicie-mamy ostatni wniosek jako pismo (załączników nie liczę bo zgodnie z obowiązującymi zasadami nie bierze się ich pod uwagę np przy określaniu dat skrajnych) - pismo to jest z roku 2000 i wytworzone zostało w wydziale "Y" .. sęk w tym, że dany człowiek zmarł np w 2007. W tym czasie wydział zmienił nazwę na "X" a do ostatniego wniosku odłożyć należy ostatni dowód osobisty  ...

i teraz.... na teczce piszemy

"Y".6222 (taki przykład) czy też "X".6222 ?

Osobiście obstawiałbym za 1 nazwą wydziału z racji tego, że wniosek jest z tamtych lat, nim zajmował się wydział, wytwarzał go przyjmował etc, a ów dowód, który wpłynął (plus może akt zgonu) już po śmierci jest jedynie załącznikiem do wniosku...na dodatek-np akt zgonu wytwarza przecież USC

Co Wy na to ?;)




szycha

W przypadku kopert dowodowych proponuje skontaktować się ze swoim AP. Wskazówek metodycznych nie ma, są obecnie jedynie luźne propozycje co do sposobu porządkowania kopert.
Moje AP stoi na stanowisku aby na wszystkich kopertach dowodowych przygotowywanych do przekazania umieszczać obecnego aktotwórce czyli np. urząd miast. Nie dzielić na miejską radę, urząd miejski i urząd miasta, tylko wszystko potraktować jako jedną całość.
Ale jak mówię, kontakt do "twojego" AP wydaje się najlepszym wyjściem.

Bolek

Możesz zadzwonić do AP Opole. Do swoich jednostek wysyłali jakieś wskazówki odnośnie porządkowania.
prawy obrońca lewego słupka

Hanna Staszewska

Z tego co widzę, archiwa, które przejęły te materiały, traktują je jak zbiory
http://baza.archiwa.gov.pl/sezam/sezam.php?l=pl&mode=search&nrarchiwum=0&nrzespolu=&zesp1=dowod&operator=and&zesp2=osobist&kat=0&dzial=0&bib1=&boperator=and&bib2=&zaw1=&zoperator=and&zaw2=&data1=&data2=&p=1&szukaj=1

I takie pewnie były zalecenia archiwistów-nadzorców z AP.

W takich przypadkach nie ma sensu wypisywać aktotwórców.