Ustawa archiwalna nie precyzuje po jakim okresie należy przekazywać materiały archiwalne do AP.
Art. 5 ust 1 określa, że:
Dokumentacja powstająca w organach państwowych i państwowych jednostkach organizacyjnych, w organach jednostek samorządu terytorialnego i samorządowych jednostkach organizacyjnych oraz napływająca do nich jest przechowywana przez te organy i jednostki organizacyjne przez okres ustalony na podstawie upoważnienia zawartego w ust. 2, po tym zaś okresie:
1) dokumentacja stanowiąca materiał archiwalny jest przekazywana do właściwych
archiwów państwowych;
2) dokumentacja inna niż wymieniona w pkt 1 może ulec brakowaniu.
Zgodnie z art. 5 ust. 2 obowiązek określenia okresu po jakim materiały archiwalne są przekazywane do AP spoczywa na ministrze właściwym ds. kultury i dziedzictwa narodowego. Odpowiedni przepis wykonawczy stanowi rozp. ministra kultury z 16.09.2002 gdzie w par. 10 ust. 1 ustalono ten okres na 25 lat.
Jednak zgodnie z art. 5 ust 2b UNZA sposób postępowania z dokumentami elektronicznymi określa minister właściwy ds. informatyzacji (przywołane przez Ciebie Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 października 2006 r. par. 15 ust. 1 - 10 letni okres przechowywania).
Skoro zaś obydwa rozporządzenia stanowią równorzędne akty prawne, stąd prosty wniosek że dokumentacje archiwalną przekazuje się do AP po upływie 25 lat z zastrzeżeniem dokumentów elektronicznych, które należy przekazać już po 10 latach.