Brakowanie dokumentacji medycznej

Zaczęty przez L.Z. archiwista szpitala, Styczeń 08, 2006,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

L.Z. archiwista szpitala

Witam,
Mam problem bardzo ścisly a mianowicie czy szpital brakując dokumentację medyczną(historie chorób) ma obowiązek powiadamiania o tym fakcie pacjentów których dokumentacja jest niszczona, a jeżeli tak to na podstawie jakich przepisów.

Anonymous

chłopie, jesteś archiwistą szpitala, a nie wiesz na podstawie jakich przepisów pracujesz?? wstydziłbyś się ...

Anonymous

Tak bardzo się wstydzę że jestem aż czerwony ze wtydu i zapadam się pod ziemię. Najserdecznij pozdrawiam "AUTORA"

Anonymous

no już dobrze, już dobrze. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 10 sierpnia 2001 r., a dokładniej jego paragraf 51 ust. 6.
J.

Anonymous

no to jeszcze raz pozdrawiam i dzięki za podpowiedz, nie doczytałem tego punktu do końca, albo to przoczyłem sam nie wiem!!!!!!!!!!! .
Zawstydzony :oops:
L.Z. archiwista szpitala :D

Anonymous

Witam,
Panowie lub Panie J. i L.Z. mamy jednak problem, gdyż nic tam nie jest napisane odnośnie tego - JAKI OKRES CZASU PRZED ZNISZCZENIEM! . bo to że poprzez ogłoszenie w prasie o zasiegu ogólnopolskim to raczej oczywiste. Jak dlugo przechowywać dokument świadczący o fakcie poinformowania? My zamieszczamy ogłoszenie o zamiarze zniszczenia wtedy gdy wysyłamy pismo z prośbą o wyrażenia zgody na brakowanie, ale czy to dobrze tego nie wiem. :roll:
Pozdrawiam,
Anna K. też arch. szp.

sebastian.ciagwa

Cieszę się że znalazłem na forum osoby które są archiwistami szpitala. Od marca będę pracował w szpitalu. Mam prowadzić archiwum którego właściwie jeszcze nie ma ponieważ dokumenty są w różnych jego miejscach. Szczerze powiem jestem przerażony!!!!!!!!!!!!!!!! Powiedzcie od czego najlepiej zacząć i w jaki sposób są u Was poukładane akta na regałach? Potrzebuję tych informacji.

Anonymous

akta na regałach najlepiej układać po kolei  :wink:

sebastian.ciagwa

Heh, ale sie uśmiałem.Dzięki za udzieloną pomoc. :?

Anonymous

Jeśli twój szpital jest kontrolowany prze archiwum państwowe to mozesz sie zwrócic do nich o pomoc. Jeśli nie to lepiej dla ciebie, ale porzadek musisz w papierach mieć. Co do akt to kategoria A musi być oddzielona od B. To jest podstawa. Układ w archiwum zakładowym to chyba bedziesz musiał sam sobie wypracować aby był wygodny i umożliwiał dotarcie szybko do potrezbnej jednostki.
Na rynku są już programy komputerowe do prowadzenia archiwum zakładowego, poszukaj w internecie napewno cos znajdziesz.

Anonymous

cieszę się zę się uśmiałeś  :wink:  ale naprawdę najprościej jest układać akta wg kolejności spisów, rzeczywiście, osobno tylko kat. A i B. O ile wyrozumiałem miałeś już do czynienia z archiwami, ale już jakiś czas temu ... na Twoim miejscu, dla przypomnienia, poszukałbym jakiegoś podręcznika, "Archiwistyka praktyczna" czy czegoś w tym rodzaju.
J.

Anonymous

aha, a zacznij od poczytania przepisów - to przwyołane wyżej rozp. min. zdrowia, unza i rozporządzenie o postępowaniu z dokumentacją, zapytaj w szpitalu o instrukcję kancelaryjną i instrukcję archiwalną. I zachowaj spokój  :wink:  to wszystko jest w gruncie rzeczy dość proste.
J.

sebastian.ciagwa

Dziękuje za udzielone odpowiedzi. Wszystkie skrupulatnie notuje i mam nadzieje z nich skorzystać. Jeśli chodzi o przepisy to mam wszystkie potrzebne ustawy i rozporządzenia. Bardziej zalezy na rozwiązaniach praktycznych stosowanych w innych szpitalach. Dzięki - gdybyście jeszcze mieli jakieś ciekawe info to czekam :)


Anonymous

I jeszcze:
www.archiwum.progpol.pl.
mpm