Autor Wątek: Jaka klasa rzeczowa? - rejestr kancelaryjny  (Przeczytany 5513 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline edwin

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 6
Jaka klasa rzeczowa? - rejestr kancelaryjny
« dnia: Kwiecień 27, 2011, »
Witam!
Mam pytanie do pracowników urzędów (i nie tylko), pod jakimi numerami prowadzicie  obecnie rejestry kancelaryjne przesyłek przychodzących i wychodzących? dawne 0812
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2011, wysłana przez Jarek »

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: rejestr kancelaryjny
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2011, »
W moim rozumieniu obecnie odpowiednim numerem jest: 1610 - "Urządzenia do rejestracji i monitorowania obiegu przesyłek i pism" - kat. B5. Chociaż zeszyty korespondencyjne trudno nazywać "urządzeniami", mimo to niniejsza pozycja wydaje się najwłaściwsza...

Offline stany

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: rejestr kancelaryjny
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 28, 2011, »

Offline edwin

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 6
Odp: rejestr kancelaryjny
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 09, 2011, »
Dzięki za utwierdzenie mnie w moim przekonaniu, choć hasło 1610, jest sformułowane bardzo dziwnie.

Offline Jarek

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1754
  • archiwista zakładowy a nie żaden kustosz
Odp: rejestr kancelaryjny
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 09, 2011, »
Hasło nie jest sformułowane dziwnie, tylko może nieco, hm, powiedzmy starodawnie  :)
Wszelkie urządzenie jest to "przedmiot umożliwiający wykonanie określonego procesu" - rejestr jest urządzeniem do rejestracji i monitorowania przesyłek i pism. Tekturowa teczka wiązana jest urządzeniem do przechowywania akt, ołówek jest urządzeniem do paginowania itd., itp.  :)
Jarek Orszulak

Offline jjdtmrc

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 48
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Jaka klasa rzeczowa? - rejestr kancelaryjny
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 26, 2016, »
Witam, odkopuję.
Czy pod "1610 - Urządzenia do rejestracji i monitorowania obiegu przesyłek i pism" mieszczą się wydruki nadania przesyłek przez pocztę?

Offline Śpioszek

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 72
Odp: Jaka klasa rzeczowa? - rejestr kancelaryjny
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 27, 2016, »
Witam, odkopuję.
Czy pod "1610 - Urządzenia do rejestracji i monitorowania obiegu przesyłek i pism" mieszczą się wydruki nadania przesyłek przez pocztę?

W jakim sensie wydruki nadania? Nadawcze książki pocztowe np. tak,
ale już np. tzw. zwrotki przesyłek za potwierdzeniem odbioru dokłada się do dokumentacji w określonych przypadkach (decyzje- KPA, podatki- Ordynacja podatkowa... itd) i już tam zostają.

Pozostałe przypadki z potwierdzeniem nadania, jeśli jak mowa wyżej przepisy prawa ich nie nakazują, można po zakończeniu sprawy usunąć z dokumentacji- o tym uważam powinien już decydować prowadzący sprawę.