Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Porządkowanie akt w archiwum - jaki wykaz?

Zaczęty przez archiwistkaa, Luty 28, 2008,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

archiwistkaa

Dzień dobry. Mam do uporządkowania dokumentacje w archiwum zakładowym urzedu miasta i gminy i nie wiem na jakim wykazie mam bazować aby to zarchiwzowac a chodzi mi o lata 1960-1990. jesli mógłby mi ktos pomoc prosze o podpowiedz. Z góry dziekuje. :)

Hanna Staszewska

Na pewno przydatny będzie jednolity rzeczowy wykaz akt dla urzędów terenowych organów administracji państwowej, wprowadzony zarządzeniem nr 36 Ministra Administracji, Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska z dnia 12 grudnia 1975 r. Wykaz obowiązywał od 1 stycznia 1976 r.

archiwistkaa

Dzięki za podpowiedz ale gdzie mam szukac to zarzadzenie konkretnie. pozdrawiam.

Wojciech Woźniak

Sometimes you eat the bear
and sometimes the bear eats you

generał

Na początek proponuję nawiązanie kontaktu z właściwym terytorialnie archiwum państwowym, gdyż UMiG znajdują się pod ich nadzorem, i poprosić o udostępnienie wykazu akt dla Urzędów Gmin z 1973 roku.
Z innych wskazówek praktycznych to dobrze by było rozdzielić tę dokumentacje na poszczególne zespoły archiwalne, stworzenie spisów materiałów archiwalnych podlegających przekazaniu do archiwum państwowego na formularzu Pu-A-35 i przesłanie 2 egz. spisów wraz z krótką notatką dot. funkcjonowania urzędów do właściwego archiwum państwowego. Przy takim dużym zasięgu chronologicznym akt proponowałbym rozpocząć od przygotowania jednego zespołu i tak po malutku do przodu.
Kwestie uporządkowania akt kat. A przedstawia rozporządzenie ministra kultury z 16 września 2002 roku w sprawie postępowania z dokumentacją.../Dz. U. 2002, Nr 167, poz. 1375/.
Po przesłaniu spisów do archiwum państwowego ich pracownik działu nadzoru ma obowiązek sprawdzenia stanu uporządkowania akt, co zapewne będzie miało formę kontroli problemowej archiwum zakładowego w zakresie stanu uporządkowania materiałów archiwalnych podlegających przekazaniu do archiwum państwowego. Wszelkie uchybienia w uporządkowaniu tej dokumentacji znajdą odzwierciedlenie w protokole kontroli oraz zaleceniach pokontrolnych.
Życzę powodzenia w tej ciężkiej pracy :)

Tomek


Tomek

Opracowując dokumentację z przed 1973 r. możesz skorzystać z Rzeczowego Wykazu Akt dla Prezydiów Gromadzkich Rad Narodowych. Archiwum Państwowe które was kontroluje powinno mieć coś takiego.

kecajax

Poszukuje Rzeczowego Wykazu Akt dla Gromadzkich Rad Narodowych który obowiązywał w latach 60-tych dla województwa Warszawskiego. Nie znam daty ani dokładnej nazwy Zarządzenia. Z góry dziękuję.