Internetowe Forum Archiwalne > Problematyka budowy baz danych

Pytania nowicjusza

(1/2) > >>

Luk:
Dzień dobry, jestem studentem biorącym udział w projekcie informatycznym związanym z archiwami. Ponieważ nie miałem nigdy do czynienia z tą tematyką, chciałbym zadać kilka pytań, które zapewne wydadzą się Państwu banalne, a posiadane przeze mnie źródła niewiele na ten temat mówią. Bardzo dziękuję za każdą odpowiedź.

1. Czy jednostka archiwalna może w trakcie okresu przechowywania zmieniać miejsce (regał)? Jeżeli tak, w jaki sposób jest to oznaczane w spisach/wykazach?
2. Jakie formy może przyjmować oznaczenie miejsca przechowywania jednostki archiwalnej?
3. Czy liczba lat w oznaczeniu kategorii (np. B5) należy do jakiegoś określonego przedziału/zbioru, czy też jest to dowolna liczba naturalna?

Jeszcze raz dziękuję za wszelką pomoc, i życzę wszystkim forumowiczom spokojnych świąt Bożego Narodzenia i pomyślnego Nowego Roku (no i przeczytania tych życzeń dopiero w 2006 ;))[/b]

Wojciech Woźniak:
Witam
Ileż świeżości do zrutynizowanego umysłu wnieśc może pytanie nowicjusza! Dzięki  :D
Odpowiem na podstawie własnych doswiadczeń:

--- Cytuj ---1. Czy jednostka archiwalna może w trakcie okresu przechowywania zmieniać miejsce (regał)? Jeżeli tak, w jaki sposób jest to oznaczane w spisach/wykazach?
--- Koniec cytatu ---

Nigdy nie zastanawiałem się czy jednostka może, było oczywistym, że zmienia z mnóstwa różnych  powodów (odrzucam tu oczywiste konieczności jak przeprowadzka archiwum). Ale postawienie sprawy w ten sposób uświadamia mi, że chyba tak nie powinno być! Niestety w obecnie stosowanych bazach danych nie ma miejsca na informacje o peregrynacji jednostek, choć były już projekty baz przechowujących informacje o miejscu złożenia jednostki.

--- Cytuj ---2. Jakie formy może przyjmować oznaczenie miejsca przechowywania jednostki archiwalnej?
--- Koniec cytatu ---