Autor Wątek: Obieg dokumentów - dokumentacja nietworząca akt spraw w EZD  (Przeczytany 5403 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Czy przyporządkowujecie dokumentację nietworzącą akt spraw w Waszych systemach elektronicznego obiegu dokumentów do symboli klasyfikacyjnych? W systemie papierowym dokumentację nietworzącą akt spraw przyporządkowuje się po prostu do symbolu klasyfikacyjnego i odkłada do właściwej teczki zawierającej również akta spraw. Ale jak postąpić w systemie elektronicznym z taką dokumentacją? Myślę, że system elektronicznego obiegu dokumentów również powinien umożliwiać przyporządkowanie takich dokumentów do symbolu. Może zna ktoś lepsze rozwiązanie?  ???
Pozdrawiam!   ;)

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Odp: Obieg dokumentów - dokumentacja nietworząca akt spraw w EZD
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 23, 2013, »
Ogólnie rzecz ujmując system EZD/EOD powinien umożliwiać wszystkie te czynności, które wykonuje się w systemie tradycyjnym, a więc również i przyporządkowanie symbolu klasyfikacyjnego do dokumentacji nietworzącej akt sprawy.
Niestety w rzeczywistości różnie z tym bywa.
W funkcjonującym u mnie systemie EOD taka funkcjonalność teoretycznie nie istnieje. W praktyce można uzyskać pożądany efekt wrzucając dany dokument do zakładki "ad acta" a następnie w ramach tej zakładki utworzyć wirtualna teczkę dla konkretnej klasy rzeczowej i umieścić w niej dokument. Tak więc jakoś dobie radzimy, jednak do ideału jeszcze nam daleko ;)

Offline Grzesiek

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Obieg dokumentów - dokumentacja nietworząca akt spraw w EZD
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 24, 2013, »
Moim zdaniem to zawsze jest kwestia konkretnego systemu EZD oraz konkretnej dokumentacji i w oparciu o konkretne przykłady można rozważać odpowiedzi. Jeśli tego typu dokumentację tworzymy w postaci papierowej np. listy obecności to chyba lepiej wyłączyć taką teczkę z EZD i prowadzić ją w postaci tradycyjnej zamiast skanować takie listy i przechowywać przetworzone na postać cyfrową. Taka możliwość istnieje i wydaje się bardziej racjonalna. W innym przypadku, kiedy mamy do czynienia z dokumentacja powstającą pierwotnie w postaci elektronicznej wtedy naturalnym wydaje się dodanie odpowiedniej funkcji w systemie EZD chociaż tak naprawdę różnica miedzy dokumentacją tworzącą akta sprawy i nie tworzącą będzie niewielka. Oczywiście z punktu wiedzenia systemu.

Offline Kajka

  • archiwa_2.5
  • starszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 451
Ciekawa dyskusja.