Aktualności:

21 Rocznica IFAR - króciutka refleksja rocznicowa... --> http://www.ifar.pl/index.php/topic,5040.0.html

Menu główne

Erasmus-dokumentacja

Zaczęty przez krzysiekp, Styczeń 23, 2013,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

krzysiekp

witam
Uczelnia przystąpiła do programu wymiany studentów i pracowników i w związku z tym zaczęto wytwarzać nowe dokumenty. Czy ktoś z forum ma doświadczenie w archiwizacji tego typu dok. (okresy przechowywania, zasady obiegu i kompletowani teczek). Z analizy JRWA innych uczelni dostrzegam duża rozbieżność w tej kwestii.

Jamaika

Dokumentacja z procesu rekrutacji:
http://bwz.uni.lodz.pl/llp-erasmus-praktyki/zasady/zasady-rekrutacji-i-wyjazdow-na-praktyki-20112012
Dokumentacja z procesu rekrutacji musi zawierać:
a) Wykaz wszystkich kandydatów, którzy złożyli dokumenty (zalecany plik Excela) wraz z Formularzami zgłoszenia na studia za granicą wszystkich kandydatów,
b) Protokół z prac Komisji Kwalifikacyjnej.
Wynikiem procesu rekrutacji powinien być Protokół z prac Komisji Kwalifikacyjnej obejmujący:
a) listę studentów zakwalifikowanych na wyjazdy,
b) listę studentów rezerwowych mających szansę na wyjazdy w wymienionych w protokole okolicznościach,
c) listę studentów niezakwalifikowanych na wyjazdy z uzasadnieniem,
d) zasady rekrutacji, proces oceny i selekcji kandydatów.

Dokumentacja z pobytu na uczelni partnerskiej:
http://ekspercibolonscy.org.pl/sites/ekspercibolonscy.org.pl/files/jnowakowska_archiwizacja_dokumentow_160412.pdf
Dokumentacja z pobytu na uczelni partnerskiej powinna jeszcze zawierać:
a) bilety, zwłaszcza międzynarodowe, gdyż BPM zobowiązane jest je przechowywać jako jeden z dowodów przez okres 5 lat.

Mogą być uczelnie, które mają swoje szczegółowe przepisy.  :-\

krzysiekp

dziękuje Jamaika. Podane linki dużo mi wyjaśniły w tej kwestii.

krzysiekp

witam
Jamaika orientujesz się, czy te wszystkie dokumenty z przebiegu praktyki odkłada się po ich rozliczeniu do TAP pracownika lub TAO studenta ?. Z rekrutacji do teczki osobowej włożyłbym jedynie decyzję o zakwalifikowaniu, reszta z rekrutacji jako B5. Nie wiem dlaczego często w regulacjach wewn. jest napisane, że Biuro Erasmusa przechowuje dokumenty przez 5 lat a następnie przekazuje do archiwum gdzie już wcześniej przecież trafiła teczka np. studenta? Według mnie jeżeli te dokumenty mają byc przechowywane w teczce danego beneficjenta to należy je dołączyć przed przekazaniem do AZ. Bilety do rozliczenia też nie wkładałbym do teczki beneficjenta ale to moje rozważania na "gorąco". 

Jamaika

Cytat: krzysiekp w Styczeń 27, 2013,
Jamaika orientujesz się, czy te wszystkie dokumenty z przebiegu praktyki odkłada się po ich rozliczeniu do TAP pracownika lub TAO studenta ? Z rekrutacji do teczki osobowej włożyłbym jedynie decyzję o zakwalifikowaniu, reszta z rekrutacji jako B5.
Jak będziesz chciał przeczytać ostatnią stronę prezentacji pdf po 5 latach do TAP lub TAO wkładamy: ::)
LA, umowę i wykaz zaliczeń
Cytat: krzysiekp w Styczeń 27, 2013,
Nie wiem dlaczego często w regulacjach wewn. jest napisane, że Biuro Erasmusa przechowuje dokumenty przez 5 lat a następnie przekazuje do archiwum gdzie już wcześniej przecież trafiła teczka np. studenta?
Chyba nie czytałeś prezentacji. Jakie Biuro Erasmusa? ???
Wszystkie wymienione w prezentacji dokumenty są przekazywane do Biura Współpracy z Zagranicą i tam są przechowywane przez 5 lat.
Cytat: krzysiekp w Styczeń 27, 2013,
Bilety do rozliczenia też nie wkładałbym do teczki beneficjenta ale to moje rozważania na "gorąco".
Bilety napisałem na wyrost, by nie zapomnieć ich wysłać. Bo inaczej nie będzie zwrotu pieniędzy i tyle. ;D ;D ;D
Bilety są przekazywane do Biura Programów Międzynarodowych (BPM), które je przechowuje i nie powinno ich odsyłać.

Aha. Pełna dokumentacja przeprowadzonej rekrutacji będzie przechowywana w uczelni przez okres pięciu lat.(B5)

1.Wypełniony Formularz zgłoszeniowy
2.Formularz porozumienia o programie zajęć (Teaching programme) uzgodniony z uczelnią partnerską.
3.Dokument przedstawiający dorobek naukowy kandydata za okres 3 lat poprzedzających termin wyjazdu do uczelni partnerskiej.
4.Wyniki rekrutacji.

Jamaika

Ah mój błąd.
2.Formularz porozumienia o programie zajęć (Teaching programme) uzgodniony z uczelnią partnerską(inaczej LA) wraz z punktacją ECTS.(50lat)

krzysiekp

termin Biuro Erasmusa, użyłem bo tak na mojej uczelni nazywa się komórka org. zajmująca tymi sprawami. 5 letni okres może być u mnie problemem bo do az dziekanaty i kadry przekazują teczki po roku od zwolnienia, promocji. Nie mogę zatem do teczki będącej już ujętej na spisie zdawczo-odbiorczym dokładać dokumentów.

Jamaika

Cytat: krzysiekp w Styczeń 27, 2013,
...do az dziekanaty i kadry przekazują teczki po roku od zwolnienia, promocji.
Nie rozumiem, co masz na myśli. Chodzi o ERAZMUSA czy chodzi o zaliczenia studentów po roku.  :-[
Ja przedstawiłem oficjalną wersje. I podkreśliłem, że każda uczelnia może mieć trochę inne uzgodnienia.
A jakie dokumenty są wkładane po roku u ciebie?

krzysiekp

chodzi mi oczywiście o erasmusa. Do teczki studenta na bieżąco są wkładane dok. zgodnie z rozporządzeniem w sprawie dokumentacji przebiegu studiów z 2011 r. Jeżeli student w ramach erasmusa pojedzie np. na 4 roku to jego teczka trafi do mnie za dwa lata czyli po jego zakończeniu studiów a przecież 5 letni okres przechowywania dokumentów w Biurze Współpracy z zagranicą jeszcze wtedy nie minie.

Jamaika

Instrukcje kancelaryjne
http://www.bip.pw.edu.pl/var/pw/storage/original/application/27f72ab9dc09b40155fed22b84e1d993.pdf
http://bip.biuletyn.info.pl/php/pobierz.php3?bip=bip_uniwr&id_dzi=0&id_zal=4484&id_dok=3220

Co wyczytałem z instrukcji kancelaryjnych?
Dla każdego studenta i słuchacza studiów prowadzi się oddzielna teczkę obejmującą:
- kwestionariusz osobowy, protokół z egzaminu wstępnego, karty egzaminacyjne, egzemplarz pracy dyplomowej (magisterskiej, licencjackiej), oceny pracy, protokół egzaminu dyplomowego (magisterskiego, licencjackiego), odpis dyplomu, potwierdzenie
odbioru dokumentów, kartę obiegowa, kartę zobowiązań, podania o urlop związany ze
studiami, powtarzanie, przerwę w studiach, wznowienie studiów; skreślenia (nie anulowane);
- dokumenty związane za studiami w ramach Programu Mobilność Studentów (MOST) i w ramach programu Socrates - Erasmus (formularze zgłoszeniowe, porozumienia o programie zajęć, wykazy zaliczeń);
- akta studentów, którzy zrezygnowali ze studiów w trakcie pierwszego semestru i nie przystąpili do sesji egzaminacyjnej - kat. B3
Więc nie ma osobnych teczek.

Masz rację nie czeka się 5 lat. Teczka osobowa jest uzupełniana po przyjeździe. (czytaj od pkt. 16-19)
http://wm.utp.edu.pl/index.php?option=com_content&task=section&id=10&Itemid=66
16.
Po powrocie z zagranicy, studenci składają w Dziale Współpracy Międzynarodowej u koordynatora uczelnianego oraz w dziekanacie swego wydziału dokument stwierdzający stan uzyskanych zaliczeń i egzaminów wraz z informacją o liczbie uzyskanych punktów kredytowych ECTS. Na podstawie tych dokumentów prodziekan ds. dydaktycznych i studenckich ustala zaliczenie lub nie zaliczenie danego semestru:
- w przypadku zgodności zaliczeń i egzaminów z ustaleniami przyjętymi przed wyjazdem, zostają one przepisane w sposób administracyjny do indeksu i całej dokumentacji obowiązkowej do przechowywania w teczce osobowej studenta,
- w razie wystąpienia różnic lub braku wszystkich zaliczeń czy egzaminów w stosunku do decyzji podjętej przed wyjazdem prodziekan ds. dydaktycznych i studenckich podejmuje nową decyzję zgodną z regulaminem studiów w UTP, ustalając nowe warunki i terminy ewentualnego uzupełnienia powstałych zaległości z danego semestru lub o skierowaniu na powtarzanie semestru.

17.
Studenci zobowiązani są złożyć sprawozdanie z pobytu za granicą w wersji elektronicznej wg instrukcji, która stanowi załącznik do umowy podpisanej pomiędzy uczelnią a studentem. (BE50)
Umowy i sprawozdania z zagranicznych wyjazdów pracowników (A)

18.
Po otrzymaniu zaliczenia semestru zrealizowanego za granicą student ma prawo ubiegać się o krajowe stypendium socjalne lub za wyniki w nauce wg zasad określonych przez prorektora ds. dydaktycznych i studenckich. (B10)
Dokumentacja będąca podstawą wypłat dla studentów z programu SOKRATES-ERASMUS (B10)

19.
Całość dokumentacji związanej z pobytem studentów w uczelniach zagranicznych przechowywana jest u koordynatora uczelnianego oraz w teczkach osobowych studentów w odpowiednich dziekanatach. Studenci (BE50), pracownicy(A)

Co robić z dokumentami po pięciu latach z Biura Współpracy z Zagranicą? Po prostu nie wiem. :-\

krzysiekp

dziękuje za obszerne wyjaśnienie.

krzysiekp

witam
po dłuższym okresie wznawiam wątek gdyż pojawiły się nowe zagadnienia związane z tematem. Czy dla studentów z innych uczelni przybywających do uczelni w naszym kraju zakłada się teczki według zasad dot. studentów krajowych. Dokumenty są oczywiście inne (wyłącznie wymagane przez przepisy programu LLP w języku angielskim) i nie wiem również jak opisać taką teczkę (kieunek studiów, okres studiowania it.) bo tak naprawdę to oni są prawnie studentami zagranicznej uczelni a tu odbywają np. praktykę, staż itp. Jaką kategorie archiwalną nadać tym teczkom i jak je opisać.
Proszę o pomoc zwłaszcza archiwistów z archiwów wyższych Uczelni
Pozdrawiam

crash0

Trochę szukałem, lecz trudno znaleźć informacje dot. tego problemu
--
PWST Kraków
Międzynarodowe programy studenckie   BE5   Bc   np.: SOKRATES, ERASMUS. Do kategorii A kwalifikuje się programy, opinie, sprawozdania, itp., a do kategorii B5 ? dokumentację obsługi administracyjno-technicznej

JRWA PWSZ Piła
Międzynarodowe wymiany studentów   B10    Bc

i tyle...
czekam na głos kogoś z Wyższej Uczelni