Autor Wątek: Likwidacja szkoły - co dalej?  (Przeczytany 3214 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EwelinaP

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 400
  • Płeć: Kobieta
Likwidacja szkoły - co dalej?
« dnia: Wrzesień 16, 2013, »
Witam!
Mam problem z dokumentacją zlikwidowanej szkoły. Całość akt trafiła do mojego urzędu, jako jednostki nadrzędnej, co jest oczywiste i nie podlega dyskusji. Niestety w trakcie przejmowania byłam na urlopie macierzyńskim i nie miałam nadzoru nad przygotowaniem teczek, jak i samym przekazaniem. Okazuje się, że szkoła działała w systemie dziennikowym i nie miała swojego jrwa. Dokumentacja została więc opracowana na podstawie wykazu akt typowych i - jak mi się wydaje - jrwa jakiejś losowo wyrbanej przez google szkoły. Pytanie moje brzmi - jak "wciągnąć" taką dokumentację do ewidencji? W snesie - czy nadać spisom kolejne numery z wykazu spisów obowiązującego w urzędzie i, co za tym idzie, "normalne" sygnatury, jak na reszcie dokumentacji? Co zrobić ze spismi, które już otrzymały numerki (1, 2, 3...)? Po prostu skreślić numer i nadać właściwy? Czy spisy w takiej postaci skserować (bo oczywiście nie pomyśleli o tym, żeby dac nam je w kilku egzemplarzach) i odłożyć do poszczególnych segregatorów?
Jestem przerażona ogromem pracy, bo całość została po prostu wrzucona w kartony, a te ułożono w zgrabne stosy, które tylko czekają, żeby się rozpaść... (i stosy i kartony też). Na dodatek ani jeden karton nie został opisany, więc teraz znaleźć jakąś teczkę, to po prostu koszmar (już igłę w stogu siana łatwiej znaleźć, bo można wziąć wyrywacz metalu ;)) Szykuje się ciekawe wyzwanie!
Proszę o poradę! Może ktoś z Was miał podobną sytuację...

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Odp: Likwidacja szkoły - co dalej?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 16, 2013, »
Dyskusja nt przejmowania akt likwidowanej jednostki podległej była swego czasu prowadzona tutaj:
http://www.ifar.pl/index.php/topic,2276.0.html

Odnosnie wciągania tej dokumentacji na ewidencje własnej jednostki zdania były podzielone. Ja nadal stoję na stanowisku, że przejęta dokumentacja staje się częścią zasobu sukcesora i powinna zostać ujęta w jego ewidencji na normalnych spisach zdawczo-odbiorczych, a co za tym idzie - otrzymać wynikające z tej ewidencji sygnatury.

Offline EwelinaP

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 400
  • Płeć: Kobieta
Odp: Likwidacja szkoły - co dalej?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 16, 2013, »
Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź! Podanego wątku nie mogłam znaleźć, bo po prostu wpisywałam okno wyszukiwania "likwidacja szkoły"... Chyba zrobię tak, że zewidencjonuję normalnie, bo to mi się wydaje najbardziej logiczne. A w ogóle to najlpiej zadzwonię do swojego AP, skoro i u nich zdarzają się różne zdania na ten temat, nie po raz pierwszy z resztą (w moim wymaga się np. zszywania kat. A na 4 dziurki  ;D).
Jeszcze raz dziękuję!

Offline daniel

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 21
Odp: Likwidacja szkoły - co dalej?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 18, 2013, »
niestety musisz to ogarnąc, najlepiej kontaktuj sie z twoim AP, oni maja odpowiednie JRWA i zawsze służą pomocą :D. spora czesc akt powinna trafic do nich u Ciebie powinny zostać listy płac, akta osobowe i np kat b5. Miałem taka przeprawe w tamtym roku i wspólczuje

Offline EwelinaP

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 400
  • Płeć: Kobieta
Odp: Likwidacja szkoły - co dalej?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 18, 2013, »
No niestety wiem, że nie będzie to łatwe. W AP moja ostatnia nadzieja  ;)