Autor Wątek: Wytyczne w sprawie akt Sądów i Prokuratur  (Przeczytany 14734 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Hanna Staszewska

  • Moderator
  • st. kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 1744
Wytyczne w sprawie akt Sądów i Prokuratur
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 03, 2006, »
Cytat: "andrzej klubiński"
Wydaje się, że mogłyby się ukazywać projekty wskazówek w wersji roboczej.

Ostateczne wersje projektów, które opiniuje aktualnie CKM, mogłyby się znaleźć na stronie internetowej NDAP, w odnośniku dot. CKM.

Cytat: "andrzej klubiński"
zamieszczanie informacji o pracach zespołów i Komisji  wymaga moim zdaniem rozstrzygnięć natury organizacyjnej

Nie wydaje mi się, żeby to był problem, którego, przy odrobinie chociaż dobrej woli, nie dałoby się rozwiązać. Tak jak pisałam już wcześniej, dyskusje na IFAR-ze na temat projektowanych zmian przepisów metodycznych powinien inicjować moderator tego podforum. Możemy chyba w tej kwestii liczyć na p. A. Klubińskiego?

Offline andrzej klubiński

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 68
Wytyczne w sprawie akt Sądów i Prokuratur
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 04, 2006, »
Witam

Dwa wybrane przez Panią cytaty odnoszą się do dwu różnych zagadnień. Pierwszy odnosi się do informacji o pracach Centralnej Komisji Metodycznej. Wydaje się, że publikacja roboczych wersji np. wskazówek metodycznych jest dobrą podstawą, która następnie może służyć uczestnikom forum do dyskusji. Ponieważ dotychczas nie było praktyki umieszczania bieżącej informacji o pracach CKM na stronie Archiwa Państwowe (ani na  IFARze), zarówno zakres informacji, jak i jej charakter wymaga przedstawienia Pani propozycji na najbliższym posiedzeniu Komisji.
Drugi wybrany przez Panią cytat z mojej wypowiedzi, dotyczy możliwości (a nie dobrych chęci) inicjowania dyskusji o problemach metodycznych, które są przedmiotem obrad zespołów i CKM. Z Pani wypowiedzi wynika, że na IFARze powinny się ukazywać informacje o problemach metodycznych, które są dyskutowane na posiedzeniach Centralnej Komisji Metodycznej i wszystkich działających zespołów naukowych. Ponieważ moderator nie uczestniczy w pracach wszystkich wymienionych ciał (a może się zdarzyć, że nie pełni funkcji w żadnym z nich), przekazywanie informacji wymaga koordynacji prac między przedstawicielami zespołów i moderatorem. W przeciwnym razie kryteria przedstawianych tematów będą zależne nie tylko od dobrej woli moderatora, ale od jakości i częstotliwości przekazywanych informacji. W świetle przepisów tych zadań nie wykonują sekretarze zespołów i Komisji. Inicjowanie dyskusji powinno odnosić się także do dyskutowanych przepisów w ich wersjach roboczych. Jak się Pani zapewne orientuje zmiany i dyskusja nad poszczególnymi propozycjami metodycznymi sa zgłaszane  także między posiedzeniami zespołów.  Rozwiązaniem Pani postulatów może być stworzenie podforum dla każdego z zespołów analogicznie jak dla zespołu Informatyka i Archiwa. Jeśli dyskusja ma odbywać się na podforum Metodyka archiwalna w ramach tematów, wymaga to koordynacji informacji.
 Każde rozwiązanie wymaga jednak przede wszyskim akceptacji i ustalenia praktyki informowania o pracach przez zespoły/ Komisję.
Zwracam także uwagę, że dyskusja na forum, jakkolwiek potrzebna i służąca środowisku archiwalnemu, z formalnego punktu widzenia nie jest związana bezpośrednio z obradami zespołów lub CKM, i nie ma wpływu na podejmowane decyzje. Inicjowanie dyskusji na IFAR/Metodyka archiwalna na tematy, nad którymi obradują zespoły i CKM nie ma więc bezpośredniego związku z pracami wyżej wymienionych ciał.
Czy z Pani doświadczenia wynika, że członkowie zespołów wykorzystują IFAR w dyskusji nad zagadnieniami, ktore są przedmiotem obrad?

pozdrawiam
Andrzej Klubiński

Offline Hanna Staszewska

  • Moderator
  • st. kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 1744
Wytyczne w sprawie akt Sądów i Prokuratur
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 04, 2006, »
No cóż, wydawało mi się, że w dobie społeczeństwa informacyjnego moja propozycja jest całkiem konkretna i rzeczowa. Jednak skoro wiąże się ona z takimi komplikacjami, niesie za sobą konieczność przeprowadzenia zmian organizacyjnych, powoduje trudności, jeśli chodzi o akceptację, koordynację tudzież inicjację dyskusji na forum, to dochodzę do wniosku, że cały ten dyskurs nie ma większego sensu.
Cytat: "andrzej klubiński"

Czy z Pani doświadczenia wynika, że członkowie zespołów wykorzystują IFAR w dyskusji nad zagadnieniami, ktore są przedmiotem obrad?

W najbliższym czasie w AP Poznań odbędzie się posiedzenie zespołu "Informatyka i Archiwa". W otrzymanych z COIA materiałach, zawierających uwagi archiwów dot. bazy IZA 5.01, można znaleźć odnośnik do dyskusji na IFAR-ze.