a ja mam pytanie jeszcze jedno - co z dokumentacją kat. BE? Robimy osobny spis? Proszę ow skazówki jak wystąpić o brakowanie - czy piszę, że posiadam akta i chcę je wybrakować i wnoszę o ekspertyzę, czy piszę, że mam, chciałabym wybrakować i pytam czy chcą przejrzeć? Pomocy
A i jeszcze jedno - kategorie wpisuję już po przekwalifikowaniu, czy zaznaczam, że np. najpierw było B5 a w wyniku przekwalifikowania dostało B10? Czy od razu B10?
Proponuję zrobić osobny spis i przy wniosku na brakowanie zaznaczyć, że oprócz prośby o brakowanie zwracasz się prośbą o przeprowadzenie ekspertyzy. Jako załączniki byłyby wtedy 2 spisy- dokumentacji do zniszczenia i do ekspertyzy.
Na pewno archiwum będzie chciało przejrzeć dokumentację wyłączoną do ekspertyzy, nie ma nawet innej opcji;)
Jeśli chodzi zaś o kategorię archiwalną, to chciałbym zaznaczyć, że w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 r.
w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i
kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów
archiwalnych do archiwów państwowych - jest załącznik nr 4 Spis dokumentacji niearchiwalnej (aktowej) przeznaczonej na makulaturę lub zniszczenie, którym należy się posłużyć przy tworzeniu spisu dokumentacji do brakowania. No i w tym, że spisie nie ma rubryki "kategoria archiwalna", czyli nie ma nad czym się zastanawiać
Co oczywiście nie zwalnia Cię od przekwalifikowania dokumentacji i wytypowaniu dokumentacji, której okres przechowywania faktycznie upłynął wg. nowego jrwa:)