Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

przyjęcie dokumentów do składnicy akt

Zaczęty przez zielona:-), Marzec 13, 2012,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

archiwistka90

Ne jest tak, że lewa jest nieprawidłowa, jednak z tego co pamiętam na zajęciach "Archiwum zakładowe" też uczono nas takiego sporządzania spisów z.-o.
Wydaje mi się, że w tej formie jest  po prostu czytelniejszy.

stany

    A ja uważam , że ten z lewej jest czytelniejszy i od   ... nastu lat tak robię, czyli wg. RWA , ale w danym roku, dodam ,że spis brakowania akt sporządzam w ten sam sposób i wiadomo przechodzi przez AP i nie ma zastrzeżeń.
Dokumentację z komórek przyjmujemy kpl. rocznikami  i układamy na spisie wg.  RWA , jeżeli są do przyjęcia  akta np. z kilku  lat , to  układam  też wg. RWA  , ale w każdym  roku  oddzielnie, bo inaczej to by był  groch z kapustą.

3023 - rok 1998                   
3140 - rok 1998                     
.........................
3020 - rok 1999                     
3023 - rok 1999                     
3140 - rok 1999
.........................
3023 - rok 2000                   
3140 - rok 2000   

archiwistka90

No może tak, ale jak się zagłębiam i szukam dokumentacji, to najpierw wg klasy, potem rocznik. Często jest tak, że nie pamiętają, w którym roku to było, a w takim układzie wszystkie teczki z poszczególnych lat stoją obok siebie...

stany

Ostatnia odpowiedz dotyczy chyba układu teczek w archiwum na regałach, a nie układu w spisach z-o , czy dobrze zrozumiałem ? , jezeli tak - to  inny temat.

Jarek

Dołączam tę dyskusję do starego wątku w którym dyskutowaliśmy już o tych dwóch metodach szeregowania akt na spisie zdawczo-odbiorczym do az. Moim zdaniem żeby móc mówić że któraś z tych metod jest prawidłowa musielibyśmy miec oparcie w konkretnym przepisie. Ten wymóg spełnia tylko grupowanie akt najpierw latami a dopiero w ich obrębie wg jrwa - o ile instrukcja kancelaryjna określa wymóg przekazywania akt do az kompletnymi rocznikami (np. rozporządzenie z 18.01.2011 nie zawiera już takiego wymogu). Upieram się też przy zdaniu że ta metoda jest bardziej sensowna w przypadku prowadzenia ewidencji zasobu az w postaci papierowej. W elektronicznej ewidencji az całe te układanki tracą trochę sens.
Jarek Orszulak

Rovan

Można jak sądzę przyjąć, że wobec braku ścisłych uregulowań obydwie metody są uprawnione, a na ich stosowanie mogą mieć wpływ najwyżej preferencje lokalnego AP.
Wydaje się, że jedyny sposób na uniknięcie tych wątpliwości to przekazywanie każdego rocznika na osobnym spisie :)


Cytat
Ostatnia odpowiedz dotyczy chyba układu teczek w archiwum na regałach, a nie układu w spisach z-o , czy dobrze zrozumiałem ? , jezeli tak - to  inny temat.

Niby tak, ale układ teczek na regałach wynika bezpośrednio z ich układu na spisie z-o.

archiwistka90

Otóż dokładnie stany - to, jak mam ułożone j.a. na półce w archiwum zalezy od tego jak mam je ułożone w spise z.o., czyż nie?

MarcinP

Ja przyjmuję dokumentację aktową do archiwum zakładowego tylko w układzie zaprezentowanym w prawej kolumnie, a więc zgodnie z kolejnością symboli w wykazie akt. Tylko taki układ jest zgodny z rozporządzeniem PRM z 18 I 2011 r.

stany

     Co do ułożenia w spisie z-o poniżej cytat Jarka:
CytatChodziło mi o wypowiedź Rovana kt. przywołał rozporządzenie z 2002 r. Instrukcje kancelaryjne mówią dość jednogłośnie o przekazywaniu akt kompletnymi ROCZNIKAMI, co w mojej ocenie jednoznacznie wskazuje, że akta powinny być szeregowane wg jrwa w obrębie rocznika.
Dodam ,że łatwiej jest też wydzielić do brakowania teczki ze spisu sporządzanego wg. kolumny lewej, bo roczniki nie są wymieszane jest przejrzyściej i z tego powodu.

W archiwum układam teczki wg. RWA, tak też zaleca AP , a nie wg. wpływu  , czyli wg. sygnatur , a to też i ze  względu na  łatwiejsze i  szybsze wyszukiwanie potrzebnych  akt.

Jarek

Cytat: MarcinP w Październik 12, 2012,
Ja przyjmuję dokumentację aktową do archiwum zakładowego tylko w układzie zaprezentowanym w prawej kolumnie, a więc zgodnie z kolejnością symboli w wykazie akt. Tylko taki układ jest zgodny z rozporządzeniem PRM z 18 I 2011 r.

Kiedy tak się jeszcze nad tym zastanawiam, to trudno się z tym nie zgodzić. Mam jednak wrażenie że to czysty przypadek a nie przemyślana przez autorów rozporządzenia zasada. Ja się w każdym razie i tak będę trzymał swego  ;)
Jarek Orszulak

MarcinP

A więc pozostajemy przy zdaniach odrębnych  ;)