Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Prowadzenie teczek - prowadzenie spraw sądowych w systemie EZD

Zaczęty przez marcin80, Luty 12, 2012,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

marcin80

Witam,
w mojej firmie od jakiegoś czasu działamy w EZD. Ostatnio pojawił się problem obiegu akta spraw sądowych. Dokumentacji w ramach poszczególnych spraw jest sporo, a jej rejestracja nastręcza sporo problemów prawnikowi, wynikających głównie z ograniczeń czasowych.
Mam pytanie, czy w waszych jednostkach akta spraw sądowych są prowadzone standardowo w EZD, czy w jakiś inny, może okrojony sposób, a może za pomocą odrębnych aplikacji? Ewentualnie, czy macie jakieś pomysły na prowadzenie spraw sądowych w EZD.

marcia

Radziłabym skontaktować się z Podlaskim Urzędem Wojewódzkim - u nich EZD już sprawnie funkcjonuje i większość dokumentacji jest prowadzona w tym systemie. Może coś Ci podpowiedzą :)
U mnie EZD jest na razie wspomagający i sprawy sądowe są prowadzone tradycyjnie, więc nie mogę pomóc :(
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

Jarek

W moim urzędzie (gdzie stosujemy zresztą dokładnie ten sam system EZD  :) ) sprawy sądowe też są prowadzone tradycyjnie, tj. są de facto wyjątkiem od systemu podstawowego i dokąd sądy nie przekonają się do dokumentu elektronicznego, ciężko by było inaczej.
Źródło problemu jest w tym wypadku "pozasystemowe" czyli niechęć prawników do wykonywania czynności kancelaryjnych w ogóle, a nie tylko w EZD. Zasadniczym pomysłem pozostaje zatem nauczenie prawnika posługiwania się EZD i uświadomienie że wykonywanie czynności kancelaryjnych jest jego OBOWIĄZKIEM. A jako alternatywa - zmiana prawnika.
Jarek Orszulak