Witam. Czy metrykę sprawy traktuje się jako część danej sprawy i wpisuję się ją do spisu spraw?
Do spisu spraw wpisuje się tytuł sprawy, datę, znak pisma i od kogo wpłynęło pismo wszczynające, datę wszczęcia i zakończenia, uwagi. Tyle. W spisie spraw nie wpisuje się wszystkich pism, które wpłynęły w danej sprawie. Tym samym metrykę sprawy odkłada się do teczki i do sprawy której dotyczy.
Ja mam troszkę inne pytanie - czy akta kategorii B10 przygotowuje się do oddania tak jak kat. A?
Wszystko zależy od waszej instrukcji archiwalnej. Jeżeli podlegacie pod Rozporządzenie z 18 stycznia 2011 to nie, nie przygotowuje się jak kat. A.
"4. Uporządkowanie dokumentacji w systemie tradycyjnym polega na:
2) w odniesieniu do pozostałej dokumentacji niearchiwalnej: a) odłożeniu do teczek aktowych spisów spraw, b) umieszczeniu dokumentacji w teczkach aktowych wiązanych o grubości nieprzekraczającej 5 cm, a tych w razie potrzeby - w pudłach, lub umieszczeniu dokumentacji bezpośrednio w paczkach lub w pudłach, przy czym gdy grubość teczki przekracza 5 cm, należy teczkę podzielić na tomy, chyba że jest to niemożliwe z przyczyn fizycznych, c) opisaniu teczek aktowych zgodnie z § 62 ust. 2 i 3 instrukcji kancelaryjnej, d) ułożeniu teczek aktowych w kolejności wynikającej z wykazu akt. "