Aktualności:

Widzę, że część osób może mieć problemy z zalogowaniem/hasłami/zatwierdzeniem konta szczególnie z domen WP, Onet, Interia  - czytamy watek: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5043.0.html i potem proszę tej sprawie o kontakt na priv rafal.magrys(na)gmail.com

Menu główne

Prowadzenie teczek - metryczka akt sprawy

Zaczęty przez tomek11, Styczeń 13, 2012,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

pmm

Dziś brakuje jeszcze tylko Rozporządzenia Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji określającego wyłączenia z obowiązku prowadzenia metryki.

tomek11

czy w związku z tym że metryczka została wprowadzona i jest obowiązująca to czy konieczne są zmiany w I Kancel.?

Rovan

Dobre pytanie. Ja jestem w tej "szczęśliwej" sytuacji, że i tak jestem w trakcie aktualizacji IK, więc niejako przy okazji uwzględnię w niej i kwestię metryczki ;D

archiwistka90

Tak na moje IK z 18 stycznia i tak należałoby zmienić. Nie chcę się wypowiadać dlaczego uważam ją za "nieciekawą" :)
Co do metryki - związana jest z wprowadzeniem zapisu o odpowiedzialności urzędnika - teraz jasno będzie widać kto zawinił ;)
U mnie sprawa jest o tyle prosta, że mamy elektroniczny obieg (niestety nadal nie mamy EZD), ale to też temat na osobną dyskusję :)

EwelinaP

Pytanko - jak w Waszych urzędach postępuje się ze sprawami prowadzonymi w CEPIKu? Oczywiście w związku z metrykami. Podejrzewam, że ze względu na powtarzalny charakter będą to sprawy wyłączone z obowiązku, ale do czasu wprowadzenia rozporządzenia coś chyba z tym robicie?
Będę wdzięczna za wszelkie sugestie  :)

EwelinaP

No i jest rozporządzenie mówiące o rodzajach spraw wyłączonych z obowiązku prowadzenia metryki - Dz.U. 2012, poz. 269.

marcia

Dla pewności chciałabym zapytać - czy metrykę prowadzicie dla spraw, które kończą się wydaniem decyzji/ postanowienia czy dla wszystkich spraw (np. dla kwerend archiwalnych, pism)?
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

Rovan

Nie jestem prawnikiem, wiec moja interpretacja może być błędna :), ale wydaje mi się, że obowiązek prowadzenia metryki dotyczy jedynie dokumentacji dot. postępowania administracyjnego. W ustawie o KPA o metryce jest mowa w Dziale II omawiającym postępowanie administracyjne.

konsacz

Witam. Czy metrykę sprawy traktuje się jako część danej sprawy i wpisuję się ją do spisu spraw?

Bożena1808

Ja mam troszkę inne pytanie - czy akta kategorii B10 przygotowuje się do oddania tak jak kat. A?

szycha

Cytat: konsacz w Grudzień 28, 2016,
Witam. Czy metrykę sprawy traktuje się jako część danej sprawy i wpisuję się ją do spisu spraw?
Do spisu spraw wpisuje się tytuł sprawy, datę, znak pisma i od kogo wpłynęło pismo wszczynające, datę wszczęcia i zakończenia, uwagi. Tyle. W spisie spraw nie wpisuje się wszystkich pism, które wpłynęły w danej sprawie. Tym samym metrykę sprawy odkłada się do teczki i do sprawy której dotyczy.

Cytat: Bożena1808 w Grudzień 28, 2016,
Ja mam troszkę inne pytanie - czy akta kategorii B10 przygotowuje się do oddania tak jak kat. A?
Wszystko zależy od waszej instrukcji archiwalnej. Jeżeli podlegacie pod Rozporządzenie z 18 stycznia 2011 to nie, nie przygotowuje się jak kat. A.
"4. Uporządkowanie dokumentacji w systemie tradycyjnym polega na:
2) w odniesieniu do pozostałej dokumentacji niearchiwalnej:  a) odłożeniu do teczek aktowych spisów spraw,  b) umieszczeniu dokumentacji w teczkach aktowych wiązanych o grubości nieprzekraczającej 5 cm, a tych w razie potrzeby - w pudłach, lub umieszczeniu dokumentacji bezpośrednio w paczkach lub w pudłach, przy czym gdy grubość teczki przekracza 5 cm, należy teczkę podzielić na tomy, chyba że jest to niemożliwe z przyczyn fizycznych,  c) opisaniu teczek aktowych zgodnie z § 62 ust. 2 i 3 instrukcji kancelaryjnej,  d) ułożeniu teczek aktowych w kolejności wynikającej z wykazu akt. "