Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Prowadzenie teczek - metryczka akt sprawy

Zaczęty przez tomek11, Styczeń 13, 2012,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tomek11

witam
o co chodzi z metryczką? (ustawa z lipca dot. KPA), czy rzeczona ustawa wprowadza jakies zmiany w prowadzeniu dokumentacji?? metryczka przypomina mi spis spraw, ale nie wiem czy to to samo....

bardzo proszę o jakies informacje .

archiwistka90

Metryczka to coś innego niż spis spraw. W spisie masz tylko wpisane od kogo wpłynęła sprawa, kiedy i kiedy została zakończona (plus informację o znaku itp.)
W metryczce natomiast piszesz krok po kroku co się działo z pismem i "w czyich" rękach się znajdowało np.
12.01. 2012 - wpływ
12.01.2012 - rejestracja w kancelarii - Maria Kowalska
14.01.2012 - dekretacja - sekretarz Janina Nowak
15.01.2012 - przekazanie do Referatu Finansowego - przyjęcie do przekazania w wydziale - skarbnik - Zofia Kwiatkowska
15.01.2012 - przyjęcie na stanowisko, sprawa w trakcie rozpatrywania - Zenon Jagielski

itp.

:)
U mnie w urzędzie sprawa jest prosta i praktycznie żadne to dla nas utrudnienie, bo mamy SEOD, który automatycznie generuje metryczkę dla każdego pisma.

pmm

Dzisiaj sie na to mówi "workflow"  ;)


Jarek

Jarek Orszulak

marcia

Dostałam dziś projekt do zapoznania się. Uważam, że przy dużej ilości spraw, kiedy goni czas, to taka metryczka jest tylko utrudnieniem :/
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

EwelinaP

Mam nadzieję, że dzięki aktualizacjom programów do obiegu korespondencji  metryczkę będzie można generować z systemu. To przecież nic innego, jak historia prowadzenia sprawy. Jesli wszystkie dane są uzupełniane w programach, to nie powinno być problemu.

Jarek

W EZD metryka nie powinna być żadnym problemem. Natomiast sam pomysł metryki świadczy źle tylko o tym kto to wymyślił - bo ten ktoś chyba nie ma pojęcia że jest coś takiego jak system kancelaryjny i instrukcja kancelaryjna, z których wynika zwykle jasno co kto przygotowuje, za co odpowiada i pod czym się podpisuje. Jeśli jakiś urzędnik dotąd to olewał, to teraz będzie miał jedną rzecz do olewania więcej.
Jarek Orszulak

pmm

No tak, rozporządzenia wykonawcze Ministerstwa Finansów już są, Ministerstwo Cyfryzacji i Administracji spóźniło się mimo obietnic.
A u Was w urzędach? Co na to urzędnicy?
Z mojej perspektywy obowiązek prowadzenia metryki ułatwi wprowadzenie EZD. Wszyscy oporni do tej pory urzędnicy uważający EZD za wynalazek Szatana wreszcie się do tego przekonają.

MarcinP

EZD to jest wynalazek Szatana  ;D Diabelnie fajny wynalazek  ;)

EwelinaP

U mnie w urzędzie na razie bez paniki. Wszyscy pięknie pracują w programie teleinformatycznym, z którego można generować historię sprawy. Też przyznaję, że metryka w gruncie rzeczy wyjdzie nam chyba na dobre. Poza tym, że to nic tak na prawdę nowego dla urzędów, które mają programy do obiegu dokumentacji. Ale faktycznie, straszak na opornych jest. Z punktu widzenia archiwisty, to bardzo dobrze  ;D

pmm

Na wszelki wypadek wysłałem wczoraj do wszystkich pracowników maila przypominającego. Dziś dzwoni do mnie człowiek z działu prawnego z pytaniem: "o co chodzi z tą metryką"?

marcia

A to rozporządzenie to już na pewno od wczoraj weszło? Może są jeszcze jakieś opóźnienia :D
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

EwelinaP

Nakaz prowadzenia metryki od 7 marca został wprowadzony zmianami kpa w lipcu ub. roku. Rozporządzenia miały określić wzór i rodzaj spraw wyłączonych z obowiązku "metrykowania". Zgodnie więc z nowelizacją kpa mamy metryki prowadzić, tylko że nie wiadomo do końca w jaki sposób. To trochę tak, jak było z tą nową instrukcją - o uchyleniu starych przepisów z dniem 1.01.2011 było wiadomo od lutego 2010, a samo rozporządzenie weszło w życie prawie 3 tygodnie po terminie... Takie życie  ;D