Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Kategoria archiwalna - budżet przedszkola (PILNE)

Zaczęty przez graphite-a, Styczeń 23, 2012,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

graphite-a

Witam serdecznie, zajmuję się właśnie archiwizacją dokumentów w Przedszkolu Miejskim, jest to moja pierwsza archiwizacja więc przepraszam jeśli pytania będą trywialne:

1. Mam dokumenty odnoszące się do budżetu przedszkola, były one prowadzone różnie, co roku oddzielnie prowadzone są plany i sprawozdania z budżetu, natomiast różnie bywa z innymi dokumentami. We wcześniejszych latach oddzielnie są faktury, oddzielnie wyciągi z banku, oddzielnie raporty kasowe, od 2006 roku te wszystkie dokumenty są razem podpięte pod raporty kasowe, czyli jest raport i razem z nim spięte są odnoszące do niego faktury, wyciągi itd. W związku z tym, że przedszkole nie ma zatwierdzonego JRWA pracuję na tym wzorcowym z AP w Krakowie http://www.archiwum.krakow.pl/nadzor/wykaz_akt_przedszkola.pdf, który panie mają później dostosować do swoich potrzeb, nie ma tam jednak oddzielnie wyróżnionego budżetu, znalazłam jednak inny wykaz http://bip.strzegom.pl/public/get_document_contents.php?id_contents=1466 , według tego wykazu sprawozdania i plany (304) kwalifikuję jako B25, a co z pozostałymi dokumentami? - czy wszystko to zakwalifikować jako obrót gotówkowy (303) jako B5???

2. Co mam zrobić z kopiami faktur i z kwitami przychodowo-ewidencyjnymi (też już zostały tam tylko kopie)?

3. Mam dokumenty o wdzięcznej nazwie Zapotrzebowanie Żywnościowe - jest to dokument polecenia wydania konkretnych rzeczy z magazynu spożywczego, teoretycznie powinno być to zakwalifikowane jako Magazynowanie środków trwałych i nietrwałych (gospodarka magazynowa) (231) [wg. wykazu z AP Kraków], czyli B5, jednakże dokument taki składa się z dwóch stron na pierwszej z nich znajduje się jadłospis, który powinien być zakwalifikowany jako B25 (016) [wg. wykazu z AP Kraków], na drugiej wspomniany wykaz rzeczy do wydania - co zrobić z tymi dokumentami?

Z góry dziękuję za pomoc

Eliza1

Nie jestem w stanie odpowiedzieć na 1 pytanie.
Ale pkt.2 - faktury zakupu czy sprzedaży muszą być minimum przechowywane 6 lat. Czyli np. za rok 2006 do końca roku 2012 przechowywane, zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług. Dłużej tylko faktury tzw. inwestycyjne. Kopie kwitów tak samo.

ad. 3 zawsze kwalifikuje się do akt o wyższej kategorii... czyli B25.

graphite-a

Dziękuję za odp. tak też myślałam i tak też zrobiłam wolałam jednak się upewnić :) najgorzej jednak z tym budżetem