Prowadzenie teczek - znak sprawy na spisie spraw

Zaczęty przez Rovan, Styczeń 04, 2012,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rovan

Ostatnio naszył mnie pewne wątpliwości odnośnie tego, co należy wpisać w rubryce "znak pisma" na formularzu spisu spraw. Początkowo byłem przekonany, że w przypadku gdy sprawę wszczyna pismo przychodzące należy tam wpisać znak jakim opatrzył to pismo nadawca. Natomiast w przypadku gdy sprawę wszczyna pismo wytworzone "u nas" rubryki tej w ogóle się nie wypełnia.

Spotkałem się jednak niedawno z opinia, że w polu "znak pisma" należy wpisywać znak sprawy nadany jej w "naszej" jednostce.

Czy ktoś jest w stanie rozwiać moje wątpliwości?
Jeśli zaś w rubryce "znak pisma" wpisujemy znak pisma przychodzącego, to gdzie (jeśli w ogóle) wpisujemy na spisie spraw znak sprawy?

MarcinP

W rubryce znak pisma:
1. wpisuje się znak pismo zewnętrznego przychodzącego (nadanego w innej jednostce);
2. wpisuje się słowo "Własne", jeśli jest to pismo własne wychodzące na zewnątrz - rubryka nie może być pusta.
Nie wolno wpisywać znaku sprawy (pisma) własnego, gdy jest to nielogiczne - znak sprawy (pisma) wynika musi ze spisu spraw! Jeśli w rubrykach spisu spraw mamy kolejno: rok (np. 2011), symbol komórki (np. OR), symbol z JRWA (np. 1425) i poniżej kolejno ponumerowane w kolumnach sprawy, to znak sprawy właśnie wynika z tego układu spisu spraw, tj. sprawa pod numerem 6 ma więc znak: OR.1425.6.2011
Mam nadzieję, że w miarę jasno to skleciłem  ;)

Rovan

Dzięki. Już się zaczynałem bać, że przez kilka lat źle doradzałem k.o. :)

mjola

 Witam,

a jak postąpić z co miesięcznym sprawozdaniem merytorycznym, które wychodzi na zewnątrz do organizatora instytucji.
Czy co miesiąc mamy nową sprawę, czy jedna sprawa to dwanaście sprawozdań z całego roku ?

z góry bardzo dziękuję za odpowiedź

archiwistka90

To juz chyba zależy od Ciebie, jak wygodniej. Ja zrobiłabym 12 spraw.

stany

Uważam ,że powinno  być 12 spraw ,bo każde sprawozdanie miesięczne to inna sprawa w tej teczce.
Pozdrawiam

MarcinP

Każde sprawozdanie jest odrębną sprawą. Traktowanie wszystkich sprawozdań jako jednej sprawy jest błędne.

Jarek

To taki błąd i nie błąd. Nie ma jednoznacznych kryteriów pozwalających przełożyć definicję sprawy na to co jest nią w praktyce. A praktyka czasem dąży do minimalizowania ilości zakładanych spraw.
Jarek Orszulak

stany

Cytat
Cytat: Jarek w Luty 12, 2012,
To taki błąd i nie błąd. Nie ma jednoznacznych kryteriów pozwalających przełożyć definicję sprawy na to co jest nią w praktyce. A praktyka czasem dąży do minimalizowania ilości zakładanych spraw.
To znaczyłoby, że w spisie sprawy jako wszczęcie sprawy będzie w lutym - /sprawozdanie za styczeń/ , a zakończenie w styczniu następnego roku za grudzień. Tak u mnie w urzędzie się nie robi i chyba nikt tak nie postępuje.

Pozdrawiam

rogger

A jeśli nadawcą jest osoba fizyczna, która nie nadaje numeru pisma, to co należy wpisać w rubryce znak pisma?

atriza

U mnie w takiej sytuacji wpisuje się znak "-". Niektóre komórki wpisują też "brak znaku" i myslę, że to też nie jest błąd.

marcia

U mnie z kolei w tej rubryce wpisujemy drukowanymi literami imię i nazwisko klienta.
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

Jarek

Cytat: marcia w Czerwiec 18, 2013,
U mnie z kolei w tej rubryce wpisujemy drukowanymi literami imię i nazwisko klienta.

A co wpisujecie w rubryce "Od kogo wpłynęła"?
Jarek Orszulak

marcia

A to tak wpisujemy imię i nazwisko, że w sumie zajmuje to dwie rubryki :) ale data pisma się jeszcze zmieści ;)
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

konsacz

Witam. Jaką datę należy wpisać w rubryce "z dnia" dla pisma przychodzącego które wszczyna sprawę, czy datę w pieczęci wpływu nadanej w sekretariacie czy datę wytworzenia pisma?