Brakowanie akt - protokół oceny dokumentacji

Zaczęty przez KarolinaG, Marzec 27, 2007,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

KarolinaG

Witam!
Niedawno byłam zatrudniona (umowa o dzieło) do porządkowania pewnego archiwum, czy powinnam być wpisana na protokole brakowania jako jeden z członków ?

Wojciech Woźniak

Witam
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA KULTURY z dnia 16 września 2002 r.
w sprawie postępowania z dokumentacją... (DzU. 2002, nr 167, poz. 1375):
Cytat§ 7.
2. Protokół oraz spis dokumentacji niearchiwalnej, o których mowa w ust. 1, sporządza komisja powołana przez organ lub kierownika jednostki organizacyjnej, o których mowa w art. 5 ust. 1 ustawy, w której skład wchodzą: kierownik komórki organizacyjnej, któremu podlega archiwum zakładowe lub składnica akt, osoba kierująca lub prowadząca archiwum zakładowe albo składnicę akt oraz przedstawiciele komórek organizacyjnych,
których dokumentacja niearchiwalna podlega brakowaniu.
Jeśli więc nie była Pani zatrudniona jako osoba kierująca lub prowadząca archiwum, to rozporządzenie nie przewiduje dla Pani miejsca w protokole.
Sometimes you eat the bear
and sometimes the bear eats you

KarolinaG

serdecznie dziękuję za szybką odpowiedź !

Anna-archiwista

Witam, a proszę powiedzieć czy osoba zatrudniona na umowę zlecenie może być w komisji brakowania akt, jeśli tak to jakie warunki powinna spełniać?

Rovan

Forma zatrudnienia nie ma w tym przypadku znaczenia. Liczy się stanowisko, pełniona funkcja. Jeśli jest Pani zatrudniona jako "osoba kierująca lub prowadząca archiwum zakładowe albo składnicę akt" automatycznie powinna się Pani znaleźć w składze komisji oceny dokumentacji.