Witam Serdecznie
Mam problem z ocena dokumentacji podatkowej, dokladnie chodzi o informacje Pit - 11 (informacja o wplaconych zaliczkach na podatek dochodowy), ktore pracodawca przesyla do wlasciwego urzedu skarbowego. W jednolitym rzeczowym wykazie akt dla izb i urzedow skarbowych istnieja dwie podobne kategorie dotyczace podatku dochodowego (Pit 11), jedna z nich to "Akta podatkowe w sprawie podatku dochodowego" i okres ich przechowywania wynosi 10 lat. Natomiast druga kategoria nosi nazwe "Informacje dla podatnikow i platnikow", okres jej przechowywania wynosi 5 lat.
Zaznaczam, ze owa dokumentacja Pit 11 nie zostala przekazana do archiwum zakladowego. Jest ona przechowywana w archiwum podrecznym wlasciwego dzialu. Nie zostal takze sporzadzony spis. Jest mozliwe utworzenie zbiorczego spisu, ale bedzie on zawieral tylko kolejne numery paczek, symbol deklaracji i rok ktorego dotycza.
Stad moje pytanie przez jaki okres czasu nalezy przechowywac deklaracje Pit 11, oraz czy wymagana jest zgoda Archiwum Panstwowego na ich zniszczenie ?
Z gory dziekuje za wszelka pomoc
Pozdrawiam