Autor Wątek: Przyjmowanie akt do az - kto odpowiada za prawidłową klasyfikację akt?  (Przeczytany 8544 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wkurzony

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 11
Kilka słów wstępu.

Jako, że jestem nowy w branży dla niektórych moje wątpliwości mogą okazać się banalne wiec z góry wybaczcie. Nie mam wykształcenia archiwistycznego, jestem po pseudo-kursie i firmie jako dodatkowe zadanie wrzucono mi (sic!) Archiwum Zakładowe.

Firmą tą jest sąd. Nie żadnego ministerialnego rozporządzenia w sprawie instrukcji archiwalnej czy jednolitego rzeczowego wykazu akt. Pracujemy na wewnętrznej instrukcji kancelaryjnej, instrukcji archiwalnej i jednolitym rzeczowym wykazem akt nadanym zarządzeniem przez Prezesa uzgodnionym z Archiwum Państwowy. To tak dla wyjaśnienia.
I mam kilka wątpliwości
Przede wszystkim moja rola jako archiwisty zakładowego przy przyjmowaniu dokumentacji z komórki merytorycznej:
Chodzi o to, kto odpowiada za prawidłowo klasyfikację dokumentacji zgodnie z jrwa? Jeśli Archiwista Zakładowy ma wątpliwość czy komórka merytoryczna do dobrego numer z jrwa zakwalifikowała daną sprawę, to czy może nie przyjąć takiej dokumentacji? A jeśli przyjmie to kto potem odp. za błędną jej klasyfikację?? Chodzi o merytoryczną wątpliwość czy dana sprawa powinna być zakwalifikowana pod taki numerem z jrwa (tym samym mieć jakąś określoną kat. archiwalną) czy pod innym nr z jrwa?
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2011, wysłana przez Jarek »

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Watpliwości co do klasyfikacji dokumentacji
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 19, 2011, »