Aktualności:

Widzę, że część osób może mieć problemy z zalogowaniem/hasłami/zatwierdzeniem konta szczególnie z domen WP, Onet, Interia  - czytamy watek: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5043.0.html i potem proszę tej sprawie o kontakt na priv rafal.magrys(na)gmail.com

Menu główne

Przekazywanie materiałów archiwalnych do ap - spis zdawczo-odbiorczy

Zaczęty przez gonia, Czerwiec 20, 2011,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gonia

Witam jestem początkującym archiwistą i mam kilka pytań jak sporządzić spis zdawczo-odbiorczy akt do ap. Czy na spisie mam wymieniać komórki organizacyjne i w ich obrębie układać teczki wg symboli z wykazu akt, czy bez podziału na komórki org. wypisać teczki w kolejności narastającej wg symboli z wykazu akt?

marcia

Ja robię dla każdego wydziału osobny spis, w obrębie którego teczki wypisuję narastająco wg wykazu akt.
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

peter7712

Ja narastająco tylko według symboli z rzeczowego wykazu akt. I to jeszcze na przykładzie obecnie obowiązującej instrukcji (bez wpisywania numerów), ponieważ nie posiadam instrukcji z tamtego okresu.

Jarek

I tu jest problem. W paragrafie 14 ust. 4 i 5 rozporządzenia Min. Kultury z 2002 r. mamy: "Nadanie materiałom archiwalnym właściwego układu polega na ułożeniu teczek zgodnie ze strukturą organizacyjną (...), w ramach poszczególnych komórek organizacyjnych według kolejności symboli klasyfikacyjnych" i "Sporządzenie ewidencji materiałów archiwalnych polega na umieszczeniu ich w spisie zdawczo-odbiorczym (...) w kolejności zgodnej z nadanym im układem". I niby wszystko proste - jeden spis o układzie określonym w rozporządzeniu. Tyle że już załącznik do tego rozporządzenia, czyli formularz spisu, ma w nagłówku "Spis zdawczo-odbiorczy nr ... materiałów archiwalnych ... (nazwa komórki organizacyjnej)", co sugeruje osobny spis dla każdej takiej komórki. Z tego co wiem to zależy tak naprawdę od konkretnego ap.