Autor Wątek: Brakowanie księgowości  (Przeczytany 2847 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sto

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 23
Brakowanie księgowości
« dnia: Czerwiec 03, 2016, »
Sz. P.

Przygotowuje spisy do brakowania dla akt dzialu ksiegoego. O ile w przypadlu wiekszosci dok.ksiegowej sprawa jest prosta, bo oprocz dokumentacji placowej, wycen, przepisow i obslugi projektow zewnetrznych ma ona kat B5 (w gre wchodzi tez opinia ksiegowych, ktore mimo uplywu moga sie niezgodzic na niszczenie). Mam jednak problem z aktami dot gospodarowaniem srodkami rzeczowymi. Zgodnie z jrwa ewidencja srodkow trwalych i nietrwalych (dowody przych i rozchodu) oraz eksploatacja i likwidacja srodkow trwalych maja B10.

Co moge uznac za dowod przychodu i rozchodu? Dokumenty operacji magazynowych? Faktury (wszystkie)? Protokoly z likwidacji?

Z gory dziekuje za pomoc!

Offline stany

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Brakowanie księgowości
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 03, 2016, »
Rozumiem, że teczka do AZ została przyjęta jako B10 i  teraz tą sklasyfikowaną teczkę chcesz rozdzielać na teczki  z innymi  klasami ?

Offline sto

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 23
Odp: Brakowanie księgowości
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 06, 2016, »
Nie do końca. Spisuję z natury, bo w instytucja jest w trakcie opracowywania nowej instrukcji, a do tej pory dokumentacja była przekazywana bardzo wybiórczo i większość akt leżała w szafach pracowników.

Offline muniekdm

  • archiwa_2.5
  • archiwista
  • *
  • Wiadomości: 420
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Brakowanie księgowości
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 06, 2016, »
Ja nie zastanawiałbym się nad tym. Jeśli teczka dotyczy gospodarowania środkami rzeczowymi i ma kat B-10 to ok. Minął okres przechowywania i podlega brakowaniu. Ja tutaj nie rozdzielałbym niczego. Tylko w uwagach na spisie można rozszerzyć informację o zawartość teczki.

Offline sto

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 23
Odp: Brakowanie księgowości
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 07, 2016, »
Dzieki za odpowiedzi.
Mam akta z lat 1997-2010. Wszystkie dowody ksiegowe stracily swoja waznosc (wyciagi, wydruki, zestawienia itd.), ale mam watpliwosc co do rzeczy takich jak dowody przyjec, dowody wydan z magazynu, protokoly z likwidacji, przesuniecia magazynowe. Czy wszystko to mam uznac za B10 bo dotyczy srodkow rzeczowych? A faktury zakupu? Bo jezeli tak, to powinienem je zakwalifikowac jako B10 i od 2007 roku jeszcze potrzymac.

Offline muniekdm

  • archiwa_2.5
  • archiwista
  • *
  • Wiadomości: 420
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Brakowanie księgowości
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 07, 2016, »
Jaki jest tytuł teczki z RWA? Jeśli to wszystko jest w jednej teczce dotyczącej gospodarowania środkami rzeczowymi to trzymałbym tę dokumentację zgodnie z kategorią określoną w rzeczowym wykazie akt.

Offline sto

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 23
Odp: Brakowanie księgowości
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 07, 2016, »
PS [Nie mogę znaleźć edycji].
Bo jezeli tak, to powinienem je zakwalifikowac jako B10 i od 2007 roku jeszcze potrzymac.
- oczywiście przetrzymać zgodnie z kategorią, nie wiem skąd mi się akurat 2007 wziął :)

Offline sto

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 23
Odp: Brakowanie księgowości
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 08, 2016, »
Muniekdm - wg ich starego wykazu akt wszystkie teczki co do ktorych mam watpliwosci maja tytul ze starego JRWA obowazujacego w tej instytucji (DPS) "Gospodarka materialowa", przy czym zgodnie z wzorcowym JRWA dla akt typowych powinny one byc rozbite na bardziej szczegolowe a

Offline sto

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 23
Odp: Brakowanie księgowości
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 09, 2016, »
Muniekdm - wg ich starego wykazu akt wszystkie teczki co do ktorych mam watpliwosci maja tytul ze starego JRWA obowazujacego w tej instytucji (DPS) "Gospodarka materialowa", przy czym zgodnie z wzorcowym JRWA dla akt typowych powinny one byc rozbite na bardziej szczegolowe a
- coś się wykrzaczyło podczas wysyłania posta.

Generalnie wg ich starego wykazu akt wszystkie teczki co do których mam wątpliwości mają tytuł ze starego JRWA obowiązującego w tej instytucji (DPS) "Gospodarka magazynowa" B5 /noty i wydruki zestawień osobno dla każdego z magazynów/, przy czym zgodnie z wzorcowym JRWA dla akt typowych powinny one przynależeć do kategorii "Gospodarka materiałowa" i być rozbite na bardziej szczegółowe kategorie m.in. "ewidencja środków trwałych i nietrwałych" (dowody przychodu i rozchodu) i "eksploatacja i likwidacja środków trwałych" (dowody przyjęcia do eksploatacji środka, dowody zmiany miejsca użytkowania środka, kontrole techniczne...), które powinny być trzymane 10 lat.

No i pytanie jest takie co powinien uznać za ewidencje (zestawienia magazynowe?) i dowody eksploatacji (wszystkie druczki magazyn przyjmie, wyda, dokumentację przesunięć magazynowych)?

Zgodnie z ich starym wykazem akt wszystko mogę brakować, ale on jest trochę archaiczny.
Jeżeli ktoś wie z jakiego przepisu to wynika to prosiłbym o podanie.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.