Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Lokal archiwum- posadzka

Zaczęty przez Kofi, Wrzesień 16, 2010,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kofi

Mam pytanie odnośnie posadzki w archiwum zakładowym. Czy istnieje jakiś przepis, który wskazuje jaka powinna być posadzka w archiwum? Próbowałam dopatrzeć się takiego uregulowania i w Instrukcji o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego ale niestety nie ma nic o tym wspomniane.

betinka

 Taka aby mogła być łatwa w utrzymaniu czystości.

marcia

Taka, abyś się nie wywrócił/a, nosząc archiboksy ;) w biurze mamy dwudziestoletnią wykładzinę, w magazynie jakieś coś dywanopodobne, też kilkunastoletnie :D
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

marcia

No a pod tymi wykładzinami to już ciężko mi określić, ale chyba jakiś beton, bo siedziba w piwnicy :)
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

Kofi

Pytanie być może głupie i śmieszne ale akurat mamy parkiet i gość od PPOŻ powiedział,że wg niego powinna być posadzka betonowa lub płytki ale sugerował  sprawdzenie zagadnienia dlatego zapytałam mądrzejszych;-)Pozdrawiam

betinka

Jeżeli masz regały drewniane to i podłoga może być z parkietu. Tylko pomalowane odpowiednimi preparatami zabezpieczającymi od ognia. Nie dajmy się zwariować. Wykładzina również z odpowiednim atestem.

Jarek

No cóż, można się posłużyć chyba tylko normą PN-ISO 11799 "Informacja i dokumentacja. Wymagania dotyczące warunków przechowywania materiałów archiwalnych i bibliotecznych" - tyle że tam stoi jedynie, że ściany, podłogi i stropy powinny być tak skonstruowane aby zapobiegać rozprzestrzenianu się pożaru, a materiały wykończeniowe zastosowane wewnątrz budynku nie powinny być łatwopalne, nie powinny ewmitować pyłów, przyciągać ani zatrzymywać kurzu. W razie pożaru nie powinny emitować substancji szkodliwych dla dokumentacji.
Można też wykorzystać informację z rozporządzenia o warunkach przechowywania dokumentacji osoboweji płacowej - że nie wolno stosować farb i lakierów zawierających formaldehyd, ksylen lub toluen.

pozdrawiam
Jarek Orszulak