c) wymiany informacji z innym podmiotem publicznym na zasadach określonych w przepisach o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
d) przedstawionych przez zainteresowanego do wglądu dokumentów urzędowych (dowodu osobistego, dowodów rejestracyjnych i innych).[/i]
ciekawie wygląda tutaj zwłaszcza ta wymiana informacji z innym podmiotem publicznym...
Moim zdaniem dużego wpływu na naszą pracę to nie będzie miało, bo przecież archiwa bardzo rzadko żądają jakiś dodatkowych dokumentów od klienta do załatwienia sprawy, właściwie jedyne czego dotąd "żądałam" to okazanie dowodu osobistego, akt USC (np. małżeństwa dziadków) i pełnomocnictwa od biur spadkowych.
pojawia się także istotna zmiana w art 63 KPA:
Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
a tymczasem na e-PUAPie skrzynkę mają tylko niektóre archiwa...zauważcie też że nie można w myśl tego zapisu złożyć takiego podania jak dotąd zwykłym mailem!
To już zadanie dla informatyków, samo załatwienie sprawy niczym się nie będzie różniło od tych, przysyłanych dotąd zwykłym mejlem.
Ciekawe czy najprostszych informacji np. o zasobie też mejlem nie będzie można załatwiać? A co z obcokrajowcami nieznającymi polskiego?
Mam nadzieję, że te nowe przepisy (dot. skrzynek podawczych) będziemy stosować tylko do spraw regulowanych przez KPA.
A obecnie (tj. od 17 czerwca ) doręczenie w postaci elektronicznej następować ma na wniosek obywatela, a nie jak dotąd było że może nastąpić... (zmieniony art. 39 par. 1 KPA). Więc jeśli ktoś do nas przyśle wniosek na ESP (o ile ją mamy) to musimy (na jego wniosek oczywiście) odpisać tak samo...
Jak ktoś opracuje zasady uwierzytelniania elektronicznych kopii dokumentów! "Papierowej" kopii przecież nie da się przesłać na e-skrzynkę, ale ... technika w dzisiejszych czasach idzie szybko do przodu .....
Swoją drogą jakichś "urzędowych" (czyli wprowadzonych ustawą lub zarządzeniam) zasad uwierzytelniania "papierowych "kopii dokumentów nadal nie ma ....