Kategoria archiwalna - karty ewidencyjne czasu pracy pracownika

Zaczęty przez saren1985, Kwiecień 15, 2010,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

saren1985

Witam wszystkich
Nie znam się na kadrach za bardzo ale osoba która kadrami się zajmuje chce przekazać mi karty ewidencyjne czasu pracy pracownika (druk Os-2a) . Moje pytanie jest następujące, jaką kategorię powinny mieć te druki bo osoba ta upiera się że właściwie to nie jest ważne itp. i chciała zrobić Bc po dyskusjach zmieniła na B5, a mi się wydaje, że powinno to być B50 i znaleźć się w teczce 1021 pomoce ewidencyjne do akt osobowych. Szukałem w internecie i znalazłem taką wypowiedź:
"Karty ewidencji czasu pracy, to co innego niż karty urlopowe czy listy obecności. Karty ewidencji czasu pracy, jako część akt osobowych pracownika przechowuje się znacznie dłużej, bo przez 50 lat. W myśl rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 r. w sprawie trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U. Nr 167, poz. 1375), akta osobowe, prowadzone karty imienne oraz inne dodatkowe ewidencje z tym związane przechowuje się przez 50 lat, licząc od 1 stycznia roku następnego po dacie ich wytworzenia."
link do strony:http://kadry.infor.pl/forum_watek/383958,1,czy-tak-mo%C5%BCnaC---ewidencja-czasu-pracy
Co wy na to, prosiłbym o naprawde konkretną  ;) kawe na ławe mówiąc kolokwialnie. Bo sie nie dogadam z nią.

Stary fartuch

Kodeks pracy dicit : Art. 291. § 1. Roszczenia ze stosunku pracy ulegają przedawnieniu z upływem 3 lat od dnia, w którym roszczenie stało się wymagalne. § 2. Jednakże roszczenia pracodawcy o naprawienie szkody, wyrządzonej przez pracownika wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków pracowniczych, ulegają przedawnieniu z upływem 1 roku od dnia, w którym pracodawca powziął wiadomość o wyrządzeniu przez pracownika szkody, nie później jednak niż z upływem 3 lat od jej wyrządzenia.