w AP Kraków w tej chwili organizujemy szkolenia dla pracowników nadzoru i ustalamy wspólne zasady postępowania, trochę późno ale cóż... Przy okazji pojawiają się coraz to nowe pytania
Natomiast na ostatnim szkoleniu dla nadzoru w Warszawie zgłosiliśmy listę pytań tj.:
1. Rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z dokumentami elektronicznymi mówi o konieczności "opracowania i aktualizowania szczegółowych procedur przechowywania w czasie nie krótszym niż 10 lat, z uwzględnieniem bieżącego stanu wiedzy i technologii" - jak to realizować w praktyce? Czy są gdzieś takie procedury przykładowe? Czy NDAP ma taką? Czy można ją skopiować?
2. Co z dokumentami elektronicznymi wytworzonymi poza systemami teleinformatycznymi np. stare bazy danych? Jak je archiwizować? Praktyczne rozwiązania...
3. Z kim kontaktować się maja podmioty chcące sprawdzić czy ich system potrafi przekazać dokumenty do ADE (Archiwum Dokumentów Elektronicznych).
4. W rozporządzeniu w sprawie szczegółowego postępowania z dokumentami elektronicznymi mowa jest o przygotowaniu materiałów do przekazania do ADE oraz informacja, że format i sposób przekazania wskazuje właściwy dyrektor AP - gdzie są wytyczne? Czy tylko to co na stronie ADE? Czy sa przewidziane jakieś szkolenia dla pracowników w tym zakresie?
5. Co z obowiązkiem posiadania systemu teleinformatycznego w jednostkach publicznych? Archiwa nie maja na to środków. Koszt np. dla APKr został przez potencjalnych dostawców wyliczony na kwotę między 100 a 250 tyś. zł....
6. Co z instrukcją kancelaryjną uwzględniającą obieg? To w nawiązaniu do pyt. 5
i nasz pracownik usłyszał
tylko:
"najpierw były samochody a potem kodeks drogowy". Mam wrażenie, że od administracji wymaga się innego sposobu działania ale to moje zdanie.
Chętnie natomiast usłyszę zdanie innych.
Co do Twojego pytania: nie nie jesteśmy gotowi. Najczęściej pytania dotyczą systemów nowszych i zasad przekazywania dokumentacji określonych w rozporządzeniach i wtedy odsyłamy do ADE/NAC...