Kategoria archiwalna - umowy zlecenia

Zaczęty przez albinka, Październik 15, 2009,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

albinka

 Witam
czy ktos moze mi powiedziec, czy przy umowach zleceniach z odprowadzonymi skladkami ZUS kat.B50, nalezy zachowywac tez rachunki do tych umow? Teoretcznie rachunki maja kat. B5, ale czasem pracownicy, po jakims czasie, chca naocznie stwierdzic, czy aby na pewno otrzymali wynagrodzenie za zrealizowanie umowy. Jak zobacza wlasny podpis i date przy odbiorze wynagrodzenia, wszystko jest ok.
Prosze o sugestie.
Pozdrawiam
A.  

 


Sebastian G.

Witam.
Sugeruję zostawić rachunki przy umowach (mogą być w oddzielnej teczce z napisem "rachunki za umowy zlecenia"), oczywiście w pudle lub jak kto lubi kartonie archiwizacyjnym. Takie rachunki jeść nie chcą i pewnie dużo miejsca nie zajmą, a jak wspomniałaś wcześniej- pracownik jakby co, będzie (pewnie) mógł zobaczyć po latach swój podpis.
Pozdrawiam!
Sebastian G.

albinka

Witam

Jeżeli w danej instytucji są podpisywane umowy , np. w ramach prac zleconych ze składką na ZUS (kat. B50), to czy rachunki do tych umów, tj. potwierdzenia, ze dana osoba zgodnie z umową wykonała daną pracę i otrzymała za nią wynagrodzenie, również  należy przechowywać50 lat, jako dokument kończący sprawę? Czy tez same umowy maja kat. B50, a pozostałe tylko B5 (jako rachunki do umów- kat. B5)?

Sebastian G.

Był już poruszany kiedyś ten temat.
Poszukaj w postach - mówiliśmy wtedy o umowie zlecenia.
Pozdrawiam!

Jarek

Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
Jarek Orszulak