jak powinien być podpisany inwentarz elektroniczny? Oczywiście podpisem elektronicznym (kwalifikowanym, zgodnie z wymogami dla dokumentu elektronicznego?), ale czy tylko dyrektora/przewodniczącego KM, czy również sekretarza KM i autora inwentarza?
tak przecież wyglądają inwentarze papierowe (bez podpisu kierownika ZNA ), więc jeśli inwentarz elektroniczny ma być ekwiwalentem papierowego to powinien spełniać te same wymogi formalne.
Jestem sekretarzem Komisji Metodycznej i nie podpisuję zatwierdzonych inwentarzy
Nie ma ku temu żadnych podstaw...
Obowiązujące przepisy w kwestii podpisywania zatwierdzonych inwentarzy są oczywiście sprzeczne ze sobą
1. Wytyczne o sporządzaniu inwentarza książkowego z 1960 r., cz. II, punkt 14 (cyt.):
Pod ostatnią pozycją inwentarzową należy wpisać ogólną ilość pozycji, miejscowość, datę sporządzenia inwentarza oraz umieścić oryginalny podpis archiwisty, który inwentarz sporządził, jak również kierownika oddziału, który skontrolował sposób opracowania zespołu (zbioru) i przyjął inwentarz Muszę przyznać, że ten zapis bardzo mi się podoba, bo znakomicie koresponduje z naszą dyskusją o usprawnieniu prac komisji metodycznych, bo okazuje się, że mój pomysł, aby inwentarz zespołu zatwierdzał kierownik oddziału nie jest żadną nowością, to już było, a właściwie ciągle jest, bo ma umocowanie w obowiązujących przepisach
2. Wskazówki dot. sporządzania inwentarzy książkowych akt spraw XIX i XX w. z 1984 r., cz. II, punkt 14 (cyt.):
Pod ostatnią pozycją inwentarza książkowego należy wpisać: a) ogólną liczbę j.a. objętych inwentarzem, b) miejscowość, datę sporządzenia oraz podpis (podpisy) wykonawcy (wykonawców) inwentarza, c) podpis przewodniczącego Komisji Metodycznej i datę posiedzenia, na którym inwentarz został przyjęty. Obydwa powyższe przepisy są obowiązujące