Autor Wątek: Porządkowanie dokumentacji kartograficznej  (Przeczytany 4869 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline laki8

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 1
Porządkowanie dokumentacji kartograficznej
« dnia: Kwiecień 21, 2009, »
Drodzy archiwiści, mam pytanie mianowicie: mam w planach porządkowanie dokumentacji Atlasu Dolnego Śląska,  i nie mam koncepcji jak do tego podejść, zaznaczam , że mam całość dokumentów, zarówno mapki autorskie z zapiskami, następnie materiały redaktorskie z gotowymi mapami, negatywami itd. Pytanie jak grupować mapy,czy według kolejności takiej jak w wydanych atlasie , czy grupować rzeczowo, np: mapy gleb, lasów, rzek itd. Następnie pojawia się problem brakowania materiałów, zapewne nie wszystkie materiały redaktorskie będą podlegały archiwizacji, np : maski map, negatywy itp. Atlas będzie stanowi jedną jednostkę archiwalną, w związku z czym jak inwentaryzować kolejne mapy? jak wyglądać będzie sygnatura dla kolejnych map.
Za wszelkieuwagi , pomysły jestem wdzięczny.   

Offline patrycjao

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 11
Odp: Porządkowanie dokumentacji kartograficznej
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 24, 2009, »
Witam!
W celu uporządkowania dokumentacji kartograficznej polecam ksiażke pod red. Zbigniewa Pustuły "Kancelaria i archiwum zakładowe", Warszawa 2006, str. od 165 do 172.

Offline Georg Jablonski

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 20
Odp: Porządkowanie dokumentacji kartograficznej
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 09, 2009, »
Kontakt Archiwum Państwowe [ pionier w Polsce ewidencji komputerowej].
eorg