Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Udostępnianie akt w archiwum zakładowym - dokumenty niejawne

Zaczęty przez krzysiekp, Marzec 28, 2009,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

krzysiekp

Witam
Nie długo w archiwum będę mógł przechowywać dokumenty niejawne i mam  kilka pytań dotyczących udostepniania ich dla celów służbowych tzn. czy pracownik mojej firmy (posiadający dostęp do danej klauzuli) chcący skorzystać z tych dokumentów musi składać "wniosek o udostępnienie", czy te dokumenty mogę wypożyczać poza archiwum, czy można wykonać kopie danego dokumentu. W jakim dokumencie prawnym mog znaleźć informacje na ten temat?
Z góry dziękuję za odpowiedź

norberto149

Wydaje mi się że dokumentacja, która trafi do Ciebie z kancelarii tajnej powinna być odtajniona ;D

Jarek

Norberto, tu chodzi o przechowywanie dokumentacji zawierającej informacje niejawne, z obowiązującymi klauzulami niejawności.

Krzysiek, nie wiem jaki jest stan Twojej wiedzy na ten temat ale podstawowe przepisy to ustawa o ochronie informacji niejawnych i rozporządzenie wykonawcze do niej o kancelariach tajnych. Są tam też określone zasady dostępu do dokumentów zawierających informacje niejawne. Sam musisz mieć uprawnienia dostępu do takiej dokumentacji, przejść przeszkolenie  itd. (pomijając że Twoje archiwum będzie musiało spełniać wszystkie wymogi do przechowywania dokumentacji zawierającej informacje niejawne).
pozdrawiam
Jarek Orszulak

patrycjao

Krzysiek, ale czym dla Ciebie są dokumenty niejawne tzn. czy w Twojej firmie się takie wytwarza, a może chodzi Ci o dokumentację z ograniczonym dostępem, np. kadrowo - płacową?
A co do tego odtajnienia, to byłabym ostrożna

norberto149

archiwum zakładowe nie pełni funkcji kancelarii tajnej więc akta spraw z tej komórki jeżeli mają trafić do archiwum z ;akładowego muszą być odtajnione. wystarczy poczytać troche literatury w tym przedmiocie ;D

Jarek

Wystarczy poczytać trochę przepisów, żeby wiedziec że nie muszą - paragraf 16 ust. 1 ponizszego rozporządzenia:
http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2005,nr,208/poz,1741,rozporzadzenie-rady-ministrow-w-sprawie-organizacji-i-funkcjonowania-kancelarii.html
Jarek Orszulak