Witam.
W tym miejscu pozwolę sobie zgodzić się tylko częściowo.
Nie do końca zgadzam się ze stwierdzeniem:
... że notatka informacyjna, to jest to samo co wstęp...
Według nadal obowiązującego
Pisma okólnego nr 2 NDAP z 28 maja 1984 r. w sprawie wprowadzenia wskazówek metodycznych do sporządzania inwentarzy archiwalnych zespołów (zbiorów) akt wytworzonych w okresie kancelarii akt spraw (XIX-XX w.), wstęp do inwentarza powinien być opracowany (zawierać informacje) "
zgodnie z obowiązującymi w archiwistyce polskiej zasadami" (część II, pkt 4). Idąc dalej tym tropem te "obowiązujące w archiwistyce polskiej zasady" to nic innego jak m.in. wstęp opisany przez K.Konarskiego, a zatem tekst zawierający dosyć szczegółowe informacje o twórcy, czy materiałach zespołu. Natomiast notatka informacyjna według wskazówek dotyczących zasad uproszczonego opracowania to tylko streszczenie tych informacji (mniejsze lub większe, w zależności od grupy opracowania).
Odnośnie np. funkcjonowania kancelarii twórcy, we wstępie napiszemy, że nie posługiwano się dziennikiem podawczym, wspomnimy o procedurze powstawania pism (brudnopis, czystopis), zanalizujemy adnotacje i znaki kancelaryjne, itd. Natomiast w notatce ograniczymy się do stwierdzenia, że kancelaria była bezdziennikowa.
Zgadzam się natomiast ze stwierdzeniem:
... Z codziennej praktyki wynika, że notatka informacyjna, to jest to samo co wstęp...