Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Program do ewidencji zasobu arch.

Zaczęty przez franio75, Listopad 12, 2007,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

franio75

Witam.
Prowadzę spore archiwum zakł. w Urzędzie . Moja ewidencja zasobów ma formę papierową a od roku 2004 także World - umieszczam w plikach każdy następny spis zd.-odb. W chwili gdy muszę zrobić spis dokumentacji na zniszczenie robię to " ręcznie ". Proszę napiszcie jak radzicie sobie z ewidencją i tworzeniem spisów " do niszczenia " . Czy prowadzicie ewid. elektroniczną w specjalnych programach ? czy zdają egzamin ? jakie to programy ?

Necho

Tak trochę tytułem podbicia tematu.  :)

Problem doboru programu do obsługi archiwum zakładowego w wielu przypadkach pozostaje nierozwiązany. Z doświadczenia wiem, że większość jednostek nadzorowanych nie wychodzi poza word'a/excell'a. Nieliczne posiadają proste bazy danych oparte o access'a. Do tej pory nie spotkałem się w swojej praktyce zawodowej z wykorzystaniem w archiwach zakładowych programów specjalistycznych.
W związku z tym swoją opinię na temat ich funkcjonalności i ew. przydatności mogę opierać jedynie na podstawie wersji demo, udostępnianych przez niektórych producentów. Jako, że nie pracuję z tymi programami, więc nie uważam się za osobę kompetentną  do wypowiadania się na temat konkretnych produktów.
Niemniej jest to wątek wydaje mi się dość istotny dla archiwistów zakładowych i wart szerszego omówienia.
Dlatego zachęcałbym użytkowników oprogramowania dedykowanego dla archiwów zakładowych do podzielenia się opiniami na ich temat. 

Pozdrawiam