Kategoria archiwalna - spisy zdawczo-odbiorcze akt w likwidowanych jednostkach

Zaczęty przez albinka, Kwiecień 16, 2008,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

albinka

Witam

Moje pytanie dotyczy spisów zdawczo- odbiorczych zlikwidowanej jednostki organizacyjnej (nie całej instytucji). Czy przechodzą one do archiwum (chociaż dysponuje ono już 2- oma kompletami dla akt. kat. B i 3- ema dla akt dla kat. A) ? Pytanie nie dotyczy jednostek przekształcanych, bo wtedy wiadomo, że przejmuje je nowa jednostka, ale tych całkowicie likwidowanych.

Bardzo prosze o odpowiedź

A.

Grzegorz

Ewidencja archiwum zakładowego - Kat. A - Spisy zdawczo odbiorcze oraz ich wykazy (rejestr, protokoły brakowania akt i spisy akt przekazywanych do archiwum państwowego) w jednostkach nie tworzących państwowego zasobu archiwalnego B25 zgodnie z rozporządzeniem z 16 września 2002 (Dz. U. 167 poz. 1375)

Necho

Właściwie Grzegorz ma rację, ale ja tu troszkę pokuszę się o analizę w stylu "co autor miał na myśli". Jeśli zamiast "jednostka organizacyjna" wstawimy "komórka organizacyjna" to zmienia to nieco sytuację. Na to, że może jednak chodzić o komórkę organizacyjną wskazują ...

Cytat: albinka w Kwiecień 16, 2008,
...(nie całej instytucji). ... (chociaż dysponuje ono już 2- oma kompletami dla akt. kat. B i 3- ema dla akt dla kat. A) ?...

Rozumiem więc Albinko, że chodzi o spisy zdawczo - odbiorcze dokumentacji przekazanej do archiwum zakładowego przechowywane dotychczas w komórce, która te akta przekazała? Czy tak?

Jeśli tak, to w spisy te w komórce przekazującej, jako komórce niemerytorycznej będą miały kat. Bc. W archiwum zakładowym, jako komórce merytorycznej te same spisy rzeczywiście mają kat. A.
Patrz: stosowany w swojej instytucji wykaz akt (ew. cytowany przez Grzegorza Wykaz Akt Typowych) pozycja ewidencja archiwum zakładowego.

Jeśli źle odgadłem Twoje intencje, daj znać to usunę tego posta, żeby nie powodować zamieszania. :D

Pozdrawiam

albinka

Tak, ale chodzi o jednostki org., bo w naszej instytucji nie ma kom. org.

Dziękuję za wypowiedzi, ale nadal nie wiem, co z tymi spisami, kto je przejmuje: czy archiwum, czy władze ? No bo skoro jednostka nie istnieje, nie ma pracowników, którzy zajęli by sie tą dokumentacją....

Zajrzałam też do poleconego Dz. U., ale nie znalazłam tam żadnych konkretów  :( :( :(

Pozdrawiam
A.

Jarek

albinko, instytucja = jednostka organizacyjna. Komórką organizacyjną nazywamy część jednostki organizacyjnej/instytucji.
Jarek Orszulak

Grzegorz

Mam wrażanie, że zamiast wyjaśniać zaciemniamy. Więc raz jeszcze spokojnie: jeśli jednostka zlikwidowana (inna sprawa co oznacza dla Ciebie jednostka? ale tego bez nazw się nie ustali ;)) "produkowała" materiały archiwalne to po jej likwidacji powinny być one zgodnie z odpowiednim trybem przekazane do właściwego terytorialnie archiwum państwowego i wówczas jedną z teczek będzie "ewidencja archiwum zakładowego" zgodnie z obowiązującym w jednostce wykazem akt (taka teczka ma kat. A). Jeśli zaś dokumentacja jednostki nie trafi do archiwum to teczka ma kat. B25 i po upływie tego czasu jest brakowana. Tutaj jak zrozumiałem mamy do czynienia z materiałami archiwalnymi więc ewidencja do właściwego AP. Nieważne ile spisów już maja/mamy (??)  :). Oczywiście mowa tylko o ewidencji wytworzonej w archiwum zakładowym likwidowanej jednostki (chyba, że się nie zachowała, wówczas zastąpi ja ta z komórek! Teraz już chyba jasne  :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

A po drugie nie ma chyba instytucji, która nie ma komórek organizacyjnych ;) O jednoosobowych instytucjach obecnie przynajmniej nie słyszałem ;) Ale może się czepiam....

Po trzecie wreszcie w podanym rozporządzeniu chodziło o załącznik nr 2 tj. wykaz akt typowych, który wskazuje ile przechowywać ewidencję ;).

Pozdrawiam

Necho

Albinko, jeśli dalej nie znasz odpowiedzi na swoje pytanie to chyba musisz szerzej opisać całą sytuację. Bez tego trochę mętlik się zrobił. No i koniecznie zaspokój naszą ciekawość jak to się dzieje, że w Twoim miejscu pracy nie ma komórek organizacyjnych.

albinka

W naszej instytucji nie ma kom. organizacyjnych tylko jednostki orgnizacyjne. Na razie wszystkie jednostki funkcjonują, ale byc może któraś z nich zostanie  zlikwidowana. I stąd moje pytanie.....

Grzegorz

Niemożliwe ;) Tzn. że kadry sa osobna jednostką, a księgowość osobną??  ;)

albinka


Jarek

Jrwa z definicji nie ma związku ze strukturą instytucji.
Domyślam się że może chodzić o szkołę wyższą, prawo o szkolnictwie wyższym mówi o jednostkach organizacyjnych jako częściach uczelni. Zwykle w takich razach szef całej instytucji określa tryb przeprowadzenia likwidacji, zwykle też jakaś inna część instytucji przejmuje te "osierocone" komptenecje, majątek i dokumentację, jeśli nie to, zwykle cała dokumentacja trafia do archiwum, a te nasze spisy to integralna część tej dokumentacji  ;)
Jarek Orszulak

Jarek

Albinko, przyłączam się do prośby Necho, oświeć nas o co w tym przypadku chodzi. Czy te moje ww. przypuszczenia są słuszne?
Jarek Orszulak